werken door nutsvoorzieningsmaatschappij

il sogno
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

werken door nutsvoorzieningsmaatschappij

#1 , 01 mei 2018 02:37

Situatie schets:

Een nutsvoorzieningmaatschappij wil leidingen leggen in onze straat. Ik heb het huis waar we nu in wonen 4j geleden gekocht en heb ondertussen al stevig wat verbouwd en extra geld ingestoken (nieuw terras, nieuwe oprit, muren uitgebroken en poutrels gestoken). Dit huis, wat volledig onderkeldert is, is gelegen in een overstromingsgevoelig gebied omdat wij naast een relatief grote beek wonen, die enkele jaren geleden een paar maal buiten haar oevers is getreden. Onze grond is ook altijd vrij ‘zompig’. Voor hun plannen moet de nutsvoorzieningsmaatschappij een grondboring doen (aan de andere zijde van de straat) onder de grote beek.

Nu heb ik 2 vragen:
- Ik ben zelfstandige en ga van deze werken 6 maand hinder hebben. Kan ik hier een schadevergoeding voor vragen? En dan heb ik het niet over de hinderpremie die iedere zelfstandige krijgt bij werken.

- Kan ik een plaatsbeschrijving van mijn huis ‘eisen’ die de nutsvoorzieningsmaatschappij betaald zodat eventuele schade tijdens de werken duidelijk aantoonbaar is. Op de infovergadering was me dit beloofd en heb ik dit ook ingeschreven in hun “boek” waar je alle opmerkingen kon noteren. Nu heb ik een antwoord gekregen op een mail met enkele vragen van mij, en vertellen ze me dat dat ze geen plaatsbeschrijving van mijn huis gingen doen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en voorstellen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding