verkoop woning

malika.grana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkoop woning

#1 , 24 apr 2018 14:10

Deze situatie gaat 3 kinderen en 1 ouder aan, bij het overlijden van de vader is de moeder in de woning blijven wonen en heeft ze het vruchtgebruik. Ze wenst intussen maar met 1 kind nog te communiceren.
Nu wil de moeder het huis verkopen maar kan dit enkel wanneer de drie kinderen tekenen.
2 van de drie kinderen willen niet tekenen omdat er geen informatie van de verkoop aan hen wordt verschaft door de moeder en de overige dochter.
Kan de moeder het huis verhuren zonder medeweten van de 2 kinderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 24 apr 2018 14:31

ja, als vruchtgebruiker mag zij het goed verhuren zonder medeweten en zonder toestemming van de naakte eigenaars, wel beperkt tot een looptijd van 9 jaar.

Zie http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 57317.html
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 24 apr 2018 16:08

Moeder kan wel via gerecht een verkoop afdwingen. Maar dan zullen alle kinderen hun deel ontvangen van de verkoopprijs.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”