Epc

Epc

Marc Flamand
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Epc

#1 , 27 mar 2018 07:18

Heb een epc keuring ontvangen, waarin men rekening houdt met de isolatie waarde van een veranda, die niet wordt verwarmd. Als er geen verwarming voorzien is of wordt kan men ook niet aan energieverspilling doen. Dit duwt de epc waarde natuurlijk flink omhoog.
Is dit normaal? En indien niet kan er een nieuwe keuring worden aangevraagd?
Marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 27 mar 2018 11:47

Wij zitten in exact dezelfde situatie: een onverwarmde veranda zonder "open doorgang" naar de leefruimtes, die enorm nadelig is voor de epc waarde, terwijl die geen enkele invloed heeft op onze verwarmingskosten (integendeel zelfs ...).
Ik heb er een uitgebreid gesprek over gehad met de keurder, en die zei dat hoewel het bij ons een randgeval was (muren tussen veranda en rest vh huis zijn dubbele buitenmuren, enige deur is een volwaardige "buiten"deur en geen gewone binnendeur) een veranda quasi altijd als leefruimte wordt aanzien, ongeacht of je die gebruikt in de winter of niet.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 27 mar 2018 12:32

Bewijst nogmaals wat een klucht dat waardeloze EPC is!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Andere”