openbare verkoop of niet?

angeleyes83
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

openbare verkoop of niet?

#1 , 09 mar 2018 08:26

ik heb een vraag in verband met onverdeeldheid.
Mijn vader is een aantal jaar terug overleden en had samen met mijn moeder 5 eigendommen.
4 huizen en 1 loods.
Een paar jaar na de dood van vader werden 3 van de 4 huizen via schenking verdeeld. (1 huis in volle eigendom aan mijn zus, 2 huizen in naakte eigendom aan mijn broer en ik, waardoor mijn moeder het vruchtgebruik heeft op de huizen van mijn broer en ik).
In de andere woning daar woont mijn moeder zelf.
De loods is eigenlijk het probleem. Mijn man en ik hebben zelf geen interesse in de loods en zouden graag uit onverdeeldheid treden.
Hoe kan dit het beste? Ik weet dat er vruchtgebruik moet betaald worden aan mijn moeder. Is het interessant om de loods openbaar te laten verkopen of wachten we het best tot we allen volle eigenaars zijn?
Welke kosten komen er bij een openbare verkoop als verkoper?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 mar 2018 07:18

De kosten voor een openbare verkoop verschillen per provincie, maar zijn erg hoog voor de koper
Koper gaat daar uiteraard naar kijken én minder bieden
Aan die nep-kostenforfait, heb je noch als koper, noch als verkoper wat, dat is weggegooid geld

Openbare verkoop is vaak niet interessant als verkoper
Op die site zegt men van wel, àls het een gegeerd vastgoed is, én àls de gegadigden tegen elkaar gaan opbieden ... àls ...
Als dat niet is, kan je amper gegadigden hebben, weinig biedingen, en een minimumprijs of zelfs inhouding (geen verkoop = kosten voor verkoper)

Voorbeeld Oost-Vlaanderen :
http://notarim.be/openbare-verkoop

Reclame

Terug naar “Andere”