Riolering in losweg

Blm
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Riolering in losweg

#1 , 03 feb 2018 15:00

Hallo allemaal

Binnenkort starten ze met werken in onze straat om een gescheiden riolering aan te leggen . Wij hebben hiervoor een 'deskundige' van de firma over de vloer gehad voor verdere besprekingen maar deze wist precies niet veel van de situatie af . Het zit namelijk als volgt .

Wij hebben een woning die 30 m achteruit staat van de straat en 20 m verder nog een woning . Onze huizen zijn rondom ingesloten met andere woningen . Wij kunnen onze woningen bereiken met de wagen via een losweg . Echter is dit stuk eigendom van een andere buur maar in de akte staat als losweg. Zegt de deskundige dat wij. Het stuk dat niet onze eigendom is moeten opengraven voor het plaatsen van de gescheiden riolering . Echter als ik de papieren lees van de firma staat er ' er dienen aan het einde van het erf 2 controleputten te worden voorzien voor vuil en regenwater waarop wij de riolering aansluiten ' waaruit ik versta dat het dan voor ons stopt aan de gezamenlijke oprit . Heb hier reeds al meerdere malen voor gebeld maar nog steeds geen antwoord. Echter als ik naar de notaris bel die ons huis geschreven heeft in het verleden zegt die persoon mij heel snel dit is niet uw eigendom dus u mag hier geen schop in de grond steken .

Nu is de vraag kunnen ze mij verplichten dat ik de kosten van de gescheiden riolering op mij moet nemen of moet de firma tot aan de grens van het erf komen en dus zelf de oprit open graven ?

In de oprit lopen ook al elektriciteit gas water en telenet.

Is er iemand die hier iets meer kan over vertellen want ik weet het op dit moment ook niet meer .

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2018 15:24

Gelieve topics maar één maal te posten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”