automatische indexatie maandelijkse bijdrage

guy.herreman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

automatische indexatie maandelijkse bijdrage

#1 , 30 jan 2018 10:46

Beste,
bij deze de vraag of een automatische indexatie van contractueel overeengekomen maandelijkse kosten voor onderhoud en/of andere diensten wettelijk toegestaan is?
Mvg en alvast bedankt (!),

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 30 jan 2018 10:48

(Wat staat er in het contract over (automatische) indexatie ?)

Edit:
Wet van 30 maart 1976:
Art. 57. § 1. Niettegenstaande alle strijdige wettelijke, reglementaire en contractuele bepalingen, met inbegrip van deze bedongen in de op het ogenblik van het in werking treden van deze wet bestaande contracten en niettegenstaande de op deze datum toegepaste prijzen, is elke formule van indexatie van de industriële en of commerciële prijzen, van de tarieven en de parameters van prijzenfluctuatieformules in functie van het indexcijfer van de consumptieprijzen, of van enig ander indexcijfer, verboden.
Elk beding of elke toepassing strijdig met dit verbod is van rechtswege nietig.
Automatische indexering lijkt me op basis van deze wet voor commerciële prijzen (dus ook voor onderhoudscontracten) verboden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Andere”