schade aan vloer

danny0070
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schade aan vloer

#1 , 07 jan 2018 11:49

Door ouderdom van ons huis is een gedeelte van de vloer omhooggekomen ,het onderkelderde gedeelte op een oppervlakte van 4 op 4m
middelste gedeelte staat opgebold en de kanten ingezakt kan ik daarvoor aanspraak maken op een tussenkomst van de verzekering home&family Belfius daar ik voor een hoge herstellingskost vrees.
Mvg
danny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jan 2018 12:02

Dat is gewoon sleet, en dus niet betaald door de verzekering.
Oorzaak is waarschijnlijk een kelder met kleine opeenvolgende gewelfjes (voutesses), gedragen door kleine metalen portretjes. Als die beginnen roesten komt de vloer omhoog. Enige oplossing alles uitbreken en een betonvloer steken ( of weefsels)
Heb dat tientallen keren gedaan in de horecapanden waarvan ik het beheer deed

danny0070
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2018 11:18

Bedankt voor je reactie
Ik veronderstel dat dit een dure rekening kan worden 4x4 m weefsels steken +4x4 m nieuwe betegeling.
mvg
danny

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2018 12:38

Verzekeringen geven zeker geen geld voor renovaties.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 jan 2018 12:46

Ja kan de kosten minderen door de tegelvloer te vervangen door een industrieel beton. Gewoon de betonlaag die bovenop de gewelfsels komt laten polieren. Hierop hoeven geen tegels meer geplaatst, en wordt tegenwoordig veel toegepast in woningen .

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 08 jan 2018 16:18

En eventueel tegelijk isolatie van de vloer overwegen?

Terug naar “Andere”