Contract immo

stephaniedw1978
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract immo

#1 , 08 dec 2017 09:12

Ik heb een contract met makelaar om mijn woning te verkopen. Het staat nu iets meer dan een maand te koop en heb nog geen enkele bezichtiging gehad. Ook van de makelaar krijg ik niets van feed back. Ik heb hem al verschillende keren zelf opgebeld of sms'en gestuurd. Telkens beloofd hij iets te laten weten maar komt zijn beloftes niet na. In het contract staat dat ik maandelijks schriftelijk of electronisch word ingeligt over de uitvoering van zijn opdracht. Hij zou moeten meedelen welke handelingen Hij heeft ondernomen alsook een stand van zaken. Uiteraard heb ik dit ook niet gekregen. Kan ik aan de hand hiervan mijn contract eenzijdig zonder vergoeding opzeggen en hoe doe ik dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 08 dec 2017 13:32

Neen. U zegt zelf dat er niets te melden was.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 08 dec 2017 13:36

Ook dan is dat rapport verplicht dacht ik.

Trouwens, niets te melden?
Geen plaatsing van publiciteit?
Geen vraag om inlichtingen aan de verschillende diensten?
Geen telefonisch contact met u?
Geen..... , echt niets ?

Ik zou nog even wachten, en hem dan aangetekend opzeggen wegens niet volgen van zijn contract.

Misschien ook eens nakijken of er geen schadevergoeding aan vast zit (in uw voordeel dan?)

Reclame

stephaniedw1978
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2017 17:54

#bosprocureur
Nee helemaal niets. En ik zou een schadevergoeding kunnen vragen maar daar is het mij eigenlijk niet om te doen. Ik wil gewoon een makelaar die mij op de hoogte houd. Kan ik zelf een aangetekende brief sturen met opzegging van het contract wegens het niet naleven van zijn contract of moet dit via een advocaat of het gerecht. Er staat In het contract: geschillen die zich voordoen naar aanleiding van de inhoud of de uitvoering van deze overeenkomst vallen onder de bevoegdheid van de rechtbank

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 dec 2017 18:00

Toch even opletten met zulke contracten die zijn waterdicht opgesteld !

Dit kan je veel geld kosten als je deze binnen de termijn opzegt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 08 dec 2017 18:03

Inderdaad, goed lezen is de boodschap.

Maar als de makelaar een vergoeding vraagt bij contractbreuk van uw kant, dan zou het m.i. wel kunnen dat hijzelf/zijzelf ook een gelijkwaardige vergoeding verschuldigd is bij contractbreuk van zijn kant.

Enne, dat kan al gauw serieus oplopen, tot bv de helft of 3/4 van de voorziene commissie.

Zonder BTW vrees ik wel. :roll:

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 08 dec 2017 18:04

Het lijkt me eerder een storm in een glas water.
Als er geen bezichtigingen waren kan de immoman ook niets melden.
Tenzij een melding maken dat er niets te melden is. Maar dat lijkt
me niet erg efficiënt en veel indruk zal het ook niet maken op een Rechter.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)


asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 08 dec 2017 18:41

Ken ik maar al te best want ik heb dikwijls appartementen te huur via immo.
Indien TS een andere immo wil aanstellen moet hij sowieso eerst het huidige contract laten aflopen of naar
Rechtbank stappen om het te annuleren. Zoniet komt hij in aanvaring met de exclusiviteitsclausule die
in het contract staat en riskeert hij 2 x ereloon te moeten betalen.

Indien enige bekommernis van TS is dat immo niet heeft gemeld dat er nog niemand is komen kijken dan is de inzet
maar mager.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”