Eigendom huis

Strianta
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eigendom huis

#1 , 12 nov 2017 19:25

Ik heb een vraag. Het huis van mijn ouders in het buitenland staat op mijn naam en ook op mijn pa. Een keuze die hij heeft gemaakt in 2008, nu wil mijn pa het huis verkopen maar we hebben ondertussen geen contact meer door omstandigheden. Het geld van de verkoop wil hij uiteraard niet delen. Hoe kan ik afstand doen van het eigendom? Ik wil namelijk niet dat ik rekeningen gepresenteerd krijg omdat ik verkocht heb terwijl ik geen geld ontvangen heb van de verkoop.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 nov 2017 19:27

Waar woont uw vader, waar woont u en waar staat dat huis?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Strianta
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2017 09:31

Beide in België, eigendom is een huis in Griekenland. Even ter verduidelijking hij heeft in 2008 zijn eigendommen verdeeld over de kinderen, mijn zussen hebben toen ook bouwgrond op hun naam gekregen. ikzelf heb geen geld in het huis gestoken dus van mij mag hij het verkopen. Ik wil enkel voorkomen dat ik straks belastingen ga moeten betalen terwijl ik geen geld ontvangen heb.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 13 nov 2017 16:41

U bent mede-eigenaar van dat huis.
Als het verkocht wordt heb je recht op je aandeel in dat huis.
Eens verkocht zijn er geen belastingen meer te betalen op een woning,
want je bezit ze niet meer.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”