PV Teveel verharding in voortuin - nieuwbouw-

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: PV Teveel verharding in voortuin - nieuwbouw-

#16 , 27 okt 2017 18:43

Dit zal afhangen van de wetgeving van de gemeente/stad.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 27 okt 2017 20:00

Kan je hier even de juiste tekst van de bouwvoorschriften en/of verkavelingsvoorschriften ivm de oprit zetten?

Bart Bever
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 okt 2017 21:15


Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 28 okt 2017 08:38

Aandachtspunten:µ
Art 1.3 op blz 4/8
Art 3.2 op blz 8/8
Heb je al kennis genomen van de provinciale hemelwaterverordeningen? Blz 2/8 -Water

Oude Belg
Berichten: 3192

#20 , 29 okt 2017 19:46

Een voortuin is nu eenmaal geen parkeerplaats....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bart Bever
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 okt 2017 23:11

Dat begrijp ik...
Daarom dat ik ook een groen plekje heb voorzien.
Afbeelding

Het probleem gaat nu zijn dat ze naar de zijkant van het huis kijken die helemaal verhard is zoals op de afgeleverde bouwvergunning vermeld is. De vraag is of dit nu wettelijk in orde is of niet.

Ik heb vandaag de mail beantwoord van de stad en gezegd dagt ze mij mogen contacteren voor een 'herkeuring' op afspraak. Misschien dat er dan meer duidelijkheid komt want we blijven toch maar raden...
Ik breng verslag uit als ik meer weet.

Groeten!

TomVdB62
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#22 , 13 nov 2017 23:38

Waterdoorlatende klinkers of dallen moeten een openingen of voegen hebben die minstens 10% van het bruto oppervlakte hebben van de klinkers of dallen.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 nov 2017 11:35

Ik lees vooral "Verharde oppervlakten beslaan maximaal de helft van de ruimte tussen rooilijn en uiterste voorbouwlijn" als het gaat over de voortuin. Zit je daar boven, boven die 50%?

Terug naar “Andere”