Voorlopige oplevering appartement

LiekeCJ
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorlopige oplevering appartement

#1 , 26 okt 2017 10:02

Beste,

De voorlopige oplevering van mij appartement is binnenkort voorzien, echter er staat nog geen balustrade aan de ramen. Deze komen tot op de grond, dus als het raam openstaat kan er, vermits er nog geen balustrade is, makkelijk iemand naar beneden vallen. Volgens de bouwheer is het geen probleem om het appartement nu al op te leveren (voorlopige oplevering) en zal de balustrade daarna geplaats worden. Het is geen individuele plaatsing, de balustrade wordt voorzien voor alle 12 appartementen.

Mijn vraag is, kan een appartement (voorlopig) opgeleverd worden zonder balustrade? Volgens mij is dit niet veilig en zal ik aansprakelijk zijn indien er alsnog een ongeluk gebeurt na de oplevering.

Benieuwd naar jullie feedback.
Mvg,

Julie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2017 11:34

Op de documenten van de voorlopige oplevering kan je eventuele gebreken vermelden die binnen de X-aantal dagen nog moeten opgelost worden. Maar het ontbreken van die balustrade lijkt me wel wat groot om puur als "mankement" te beschouwen. Ik denk dat jij inderdaad verantwoordelijk zal gehouden worden als er iemand van dat balkon dondert...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 26 okt 2017 12:18

Uw appartement kan u voorlopig opgeleverd worden zonder ‘balustrade‘,mits in de oplevering te vermelden wanneer het ontbrekende geleverd wordt. en welke beveiligingen er inmiddels getroffen worden.

“Art.1383.Ieder is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke hij door zijn daad,maar ook voor die welke hij door zijn nalatigheid of door zijn onvoorzichtigheid heeft begaan.“(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 okt 2017 15:45

Uw appartement kan u voorlopig opgeleverd worden zonder ‘balustrade‘,mits in de oplevering te vermelden wanneer het ontbrekende geleverd wordt. en welke beveiligingen er inmiddels getroffen worden.
Da's idd ook een oplossing: laat ze een voorlopige balutrade plaatsen in tussentijd. Zo ééntje die rond het balkon geklemd wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”