Nieuwe verkaveling naast mijn huis

dimitrivdw
Topic Starter
Berichten: 7

Nieuwe verkaveling naast mijn huis

#1 , 18 sep 2017 16:24

Hallo,

Even een situatieschets en wat vragen hieromtrent. Mijn huis staat in de lengte op de perceelsgrens gebouwd (is gebouwd in 1959). Naast en achter mijn huis wordt er een nieuwe verkaveling voorbereid (nog niet vergund). Hierbij zou er een pad (met of zonder groenstrook ertussen, dat is nog niet duidelijk) tegen de volledige lengte van de muur (die op de grens staat) aangelegd worden. Hier is een verluchtingsgat voorzien voor mijn kelder.

Ik vrees voor vandalisme, urinatie tegen die verluchtingsgaten, sluikstorten over de muur (ik heb nu al last van sluikstorten vooraan, dus aan de zijkant zal dit ook gebeuren).

Mag men zomaar tegen die muur een pad aanleggen of een groenstrook? Ik vrees hiervoor ook voor vochtproblemen, als ze dat wat hoger aanleggen dan waar de weide nu ligt. Ik heb reeds de muren laten injecteren en laten opnieuw bepleisteren wegens vochtproblemen aan die kant. Dan komen ze waarschijnlijk uit boven die injectering...

Wat kan ik hier doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 sep 2017 20:26

Die muur staat op uw eigendom. Het pad ligt op de grond van uw buur. Ja dus dat mag.
Je kan aan de verkavelaar vragen, ter gelegenheid van het openbaar onderzoek dat waarschijnlijk wel zal volgen, dat hij maatregelen voorziet hiertegen, maar het zal dan wel uit goodwill moeten zijn, want je kan hem tot niets verplichten.

Reclame

Terug naar “Andere”