grond verkocht, maar zaken niet in orde na meting landmeter

KrisL
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

grond verkocht, maar zaken niet in orde na meting landmeter

#1 , 15 sep 2017 19:48

Beste


ik heb een stuk bouwgrond verkocht aan een aannemer die op die grond en andere gronden die hij gekocht had 14 huizen zal zetten.
Dit staat allemaal op papier.
De aannemer toonde tot waar het perceel ging komen die voor mij nog was in het begin.
Hier hebben we een akkoord overeengekomen en de verkoop laten besluiten op papier.
Hij toonde mij eveneens aan bij de verkoop en besprekingen waar de scheidingsgrens zou komen van het perceel dat ik verkocht had.


Na enkele maand is de landmeter gekomen (vandaag) om de omheining die door de aannemer zou geplaatst worden juist te bepalen.

Maar nu blijkt dat ik 4m30 in lengte zal moeten inleveren, en dus veel meer tuin kwijt ben, dan wat de aannemer mij destijds had getoond.
Hij heet dus een fout gemaakt of foute gegevens doorgegeven aan mij.

Ik ben hier niet mee akkoord om zomaar 4m30 over de hele lengte van de tuin minder tuin te hebben, want dit is een heel groot stuk minder dan wat ik zou oorspronkelijk hebben, en mij getoond is geweest enkele maanden geleden.


Nu mijn vraag is, welke procedures kan ik doen om dit tegen te houden, want hij gaf een valse afstand naar mij toe op het moment van de verkoop.
Hij heeft het toen nagemeten, maar blijkbaar verkeerde afstanden naar mij doorgegeven, en in goede getrouw dit geloofd.
Hij zal maandag terugbellen met een eventuele oplossing(en), maar ik wil al ietsje voorbereid zijn indien zijn oplossingen die hij geeft niet aanvaardbaar zijn.

Op het contract dat ik getekend heb, staat er niet direct iets wat de gevolgen zijn als ik het contract verbreek.

Ik heb niet de fout gemaakt, want hij vertelde mij dat de landmeter later ging komen om na te zien, maar hij had wel de juiste exacte afmetingen toen hij het voorstel deed wat ik nog ging overhouden. Hij heeft met een vals voorwendsel dit aan mij laten tonen.

nieuwe info juist verkregen: De reden waarom de afstand veranderd is, is omdat ze het plan hebben moeten aanpassen om verkoopbare percelen te hebben. Ze hebben daarvoor gewoon van mijn tuin genomen zonder dit te vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 sep 2017 22:17

Wat staat er exact in uw overeenkomst? Een oppervlakte of afmetingen? Mogelijks ga je best met je contract langs bij een advocaat voor advies.

KrisL
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2017 19:56

Wat staat er exact in uw overeenkomst? Een oppervlakte of afmetingen? Mogelijks ga je best met je contract langs bij een advocaat voor advies.
De afmetingen.

Blijkbaar heeft de stad het oorspronkelijke plan niet goedgekeurd (de weg was te kort en moest 2m verbreed worden.)
De aannemer heeft zonder ons in te lichten hier van de grond van ons genomen.

We gaan wachten tot maandag welke voorstellen hij doet, maar dit alles is diefstal, valsheid in geschriften, en zoveel meer..

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 22 sep 2017 09:02

Neem alle gespreken (mag perfect) met de aannemer op met je gsm of dergelijke. Dan kan de aannemer later niet zeggen dat je akkoord was. Maw dan sta je alvast sterker.

Terug naar “Andere”