Kadastraal inkomen

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

Kadastraal inkomen

#1 , 15 sep 2017 15:17

In februari heb ik het KI voor aanslagjaar 2016 betaald. Vandaag krijg ik een brief in de bus voor het aanslagjaar 2017, te betalen in november. Ik dacht dat het KI jaarlijks was?
Kan dit kloppen? Ik heb al rondgekeken op internet maar vind nergens antwoord op mijn vraag. Ik kan natuurlijk de belastingsdienst contacteren maar ik wil toch graag eerst weten of het correct is of niet. Iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 sep 2017 15:36

Tussen 2016 en 2017 is toch 1 jaar, of kan ik niet meer tellen.

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#3 , 15 sep 2017 16:51

Dus het is normaal dat je binnen een periode van 8 maanden twee maal KI betaalt? Want als ik goed kan tellen, duurt een jaar 12 maanden.
Of is tussen december 2016 en januari 2017 ook een jaar?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2017 17:16

Dit gebeurt ook soms met de gewone belastingen dat je 2 maal op één jaar moet betalen of terug krijgen, dan hebben ze wel één jaar eens niet betaald, maar dit vergeet men natuurlijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 sep 2017 19:51

Of is tussen december 2016 en januari 2017 ook een jaar?
Dat zou kunnen voorvallen dat je in december en januari 2 x belastingen, of taksen moet betalen. Zouden we u hier lezen moest je 2 x centjes terugkrijgen? Ik denk het niet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 15 sep 2017 19:57

In februari heb ik het KI voor aanslagjaar 2016 betaald. Vandaag krijg ik een brief in de bus voor het aanslagjaar 2017, te betalen in november. Ik dacht dat het KI jaarlijks was?
Kan dit kloppen? Ik heb al rondgekeken op internet maar vind nergens antwoord op mijn vraag. Ik kan natuurlijk de belastingsdienst contacteren maar ik wil toch graag eerst weten of het correct is of niet. Iemand een idee?
Wat heb jij geluk dat je een jaar gratis krediet hebt gekregen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Tope
Berichten: 916

#7 , 15 sep 2017 21:46

De aanslagbiljetten Onroerende Voorheffing werden in 2016 zeer laat opgestuurd.
Ik ontving het mijne pas op 4/12/2016, maar bij mijn dochter was het begin 2017.
En dan is het normaal dat je 2 aanslagen in één jaar krijgt.

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#8 , 16 sep 2017 21:32

De aanslagbiljetten Onroerende Voorheffing werden in 2016 zeer laat opgestuurd.
Ik ontving het mijne pas op 4/12/2016, maar bij mijn dochter was het begin 2017.
En dan is het normaal dat je 2 aanslagen in één jaar krijgt.
Bedankt voor je reactie, hier kan ik iets mee.

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#9 , 16 sep 2017 21:33

In februari heb ik het KI voor aanslagjaar 2016 betaald. Vandaag krijg ik een brief in de bus voor het aanslagjaar 2017, te betalen in november. Ik dacht dat het KI jaarlijks was?
Kan dit kloppen? Ik heb al rondgekeken op internet maar vind nergens antwoord op mijn vraag. Ik kan natuurlijk de belastingsdienst contacteren maar ik wil toch graag eerst weten of het correct is of niet. Iemand een idee?
Wat heb jij geluk dat je een jaar gratis krediet hebt gekregen!
Het is maar wat je krediet noemt, er was al weer een fikse verhoging :wink: .

Jelias
Topic Starter
Berichten: 95

#10 , 16 sep 2017 21:36

Of is tussen december 2016 en januari 2017 ook een jaar?
Dat zou kunnen voorvallen dat je in december en januari 2 x belastingen, of taksen moet betalen. Zouden we u hier lezen moest je 2 x centjes terugkrijgen? Ik denk het niet.
Terugkrijgen is hier meestal niet aan de orde, toch bedankt voor je "vriendelijke" reacties.

Het gaat hier trouwens om het KI, daar is al helemaal geen sprake van terugkrijgen.

Terug naar “Andere”