Kangoeroewoning

Lotlis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kangoeroewoning

#1 , 03 sep 2017 10:47

Hallo iedereen,

Wij zouden graag willen bijbouwen en ons huis naar een kangoeroe woning verbouwen. Zo kan mijn moeder bij ons wonen en heeft ze toch eigen stekje. We mogen nog een stuk uitbouwen dus dat is geen probleem.
Echt vinden we de uitleg op de website van de overheid nog al vaag.
Voor zo ver ik begrijp is een zorgwoning niet aan de orde ( mijn ma is nog geen 60 en niet hulpbehoevend).
Als we een eengezinswoning blijven zou ons KI stijgen, maar hoeveel? En heeft dit dan gevolgen voor onze personenbelasting of niet. (De ene website zegt wel de andere zegt van niet)
Als we het een meergezinswoning maken, krijgt zij een apart KI maar hoeveel zou dit zijn? We zitten al met een heel hoog KI.
Welke invloed hebben beide opties op bv haar pensioen enz?
Bij wie gaan we best ten rade?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 sep 2017 22:27

Hangt een beetje van de leeftijd af.
Hebben jaren geleden ook zo'n plan gehad - ook nog geen 60 - gemeente maakte geen bezwaar om zelfs een nieuwbouw te zetten eerst als woning en daarna met een zorgwoning van het ogenblik dat een van de ouders 60 werd. Was nu een vakantiewoning.
Is wegens erfeniskwestie toen niet doorgegaan.
Maar als u de woning uitbreid zal inderdaad het KI stijgen - toen bij onze nieuwbouw ook.
Er was en is maar één bouwvergunning nodig, ook voor u, om een woning en zorgwoning te hebben.

Reclame

Terug naar “Andere”