Onbebouwde bouwgrond zonder toestemming gebruikt door wegenisfirma

filip87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onbebouwde bouwgrond zonder toestemming gebruikt door wegenisfirma

#1 , 20 aug 2017 15:16

Dag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en had graag meer informatie omtrent vogend voorval.:

We hebben al enkele jaren een bouwgrond waar we op willen bouwen, deze ligt echter momenteel braak in afwachting van de nieuwe wegenis die momenteel plaats vind.
Om het perceel onderhoudsvriendelijk te houden hadden we onze handen uit de mouwen gestoken en het ganse perceel (30a) klaar gemaakt zodat we hier makkelijk met een zitmaaier over konden.

Enkele dagen later echter had de firma verantwoordelijk voor de afbraak van de oude weg machines/afval/materiaal op ons perceel gezet zonder het op voorhand na te vragen, met als gevolg dat al ons werk voor niets was.
Dit is geleden van 8 december.

Ik heb de firma aangesproken en gevraagd om het perceel terug gelijk te trekken zodat ik alsnog met onze zitmaaier hier over kan. Ook de buren beginnen moeilijk te doen omdat het ganse perceel vol onkruid staat.

Tot op heden heb ik herhaaldelijk de gulden middenweg opgezocht en dit in der minnen proberen oplossen. De firma blijft herhalen dat ze dit gaan doen maar de deadline wordt nooit nageleeft (wie weet gaat dit nooit doorgaan).


Wat zou de volgende stap zijn die we hierin kunnen nemen als ze nog steeds weigeren dit op te lossen ? Het liefste zou ik dit graag in der minnen geregeld hebben maar het blijft nog steeds uitzichtloos.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2017 15:39

Heb je hen al aangetekend aangeschreven en in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap Zeg hen dat je huur voor het terrein wil voor de periode dat ze er gebruik van maakten en nog zullen maken.
Willen ze dat niet vrijwillig, zal je ,naar de rechtbank moeten trekken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 20 aug 2017 15:47

Geen huur vragen, best een vergoeding voor het tijdelijk gebruik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 21 aug 2017 22:17

En niet vergeten véél foto's te maken zodat duidelijk blijkt hoe ze er zijn opgereden - wat er allemaal stuk gereden is - welke machines er allemaal hebben opgestaan en ook niet onbelangrijk... hoeveel stort en hoeveel lozing van olie en afvalstoffen kan héél duur worden als u dat als landeigenaar later moet laten verwijderen.

Terug naar “Andere”