verandering notaris akte

obeesje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verandering notaris akte

#1 , 20 aug 2017 14:34

ik en mijn ex partner hebben eind 2015 een huis gekocht,
deze relatie is fout gelopen, en ik ben uit de woning , maar nu moet de notaris akte herschreven worden, waardoor ik mij uit de lening zou kunnen laten schrijven.

maar hierbij vraag ik van wat zou de bedragen kunnen zijn die in totaal gevraagd worden door de notaris?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 20 aug 2017 14:49

vraag dat toch aan de notaris!

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 20 aug 2017 14:54

vraag dat toch aan de notaris!
???
Elke vraag die op dit forum gesteld wordt kan beantwoord worden met "Vraag dat aan je advocaat" of "Vraag dat aan de notaris"...

Reclame

jef007
Berichten: 1681

#4 , 20 aug 2017 15:25

als je de juiste vraag aan de juiste persoon stelt, dan zal het wel juist zijn , of niet soms?

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 20 aug 2017 18:29

Ja dat klopt jef007. Zullen we dan meteen alle fora maar afschaffen ?
Ik denk dat de meeste mensen niet alleen zoeken naar het 100% juridisch juiste antwoord, maar ook naar ervaringen van anderen, en eventueel wat voorbereiding op wat er komen gaat. Dus ik blijf je antwoord erg kort door de bocht vinden. Maar wat we nu aan het doen zijn is sowieso off-topic, en ik ben niet de vragensteller, dus maakt het mij verder ook niet uit.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 aug 2017 19:28

Als ik het goed lees zou je u deel van het huis verkopen aan je ex, en zij zal ook een nieuwe lening moeten hebben, de kosten zullen zeker niet mals zijn en in verhouding met de verkoopprijs van je deel.

Maar de kosten zal je ex moeten dragen en niet u!

Want zomaar je uitschrijven van de lening zal zeker niet gaan daar u de waarborg bent voor de bank, dus eerst met de bank gaan praten, en dan pas kan je naar de notaris gaan met je ex als de bank jullie eerst de toelating geven, want je ex zal de lasten moeten kunnen dragen voor de bank!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#7 , 20 aug 2017 20:14

Inderdaad belangrijk. U heeft met 3 partijen een kredietcontract getekend voor een looptijd van X jaar.
De relatie loopt fout maar dat heeft geen impact op het kredietcontract dat u ondertekende en waar u medekredietnemer voor blijft. Gegeven het feit dat het krediet zeer recent is, wordt de kans klein dat de bank u zal schrappen als mede-kredietnemer. Dus inderdaad : ga eerst met de bank praten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#8 , 20 aug 2017 20:16

Tegelijk geef ik ook Jef007 gelijk. Als er ontwikkelingen zijn (relatie is stuk gelopen) en er dient een overgang van eigendom te gebeuren, dan betaal je sowieso notariskosten. Het is dan ook evident dat je die notaris laat werken voor het rijkelijke ereloon dat hij:zij krijgt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 aug 2017 21:22

Tegelijk geef ik ook Jef007 gelijk. Als er ontwikkelingen zijn (relatie is stuk gelopen) en er dient een overgang van eigendom te gebeuren, dan betaal je sowieso notariskosten. Het is dan ook evident dat je die notaris laat werken voor het rijkelijke ereloon dat hij:zij krijgt.
Maar die notaris gaat dat sowieso berekenen. En zich alvast niet baseren op een berekening in dit forum.
Intussen kan TS - als hij een antwoord krijgt -
* de berekening van zijn notaris verifiëren
* de berekening van zijn notaris anticiperen
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”