Aannemer maakt fout en komt nadien afspraak niet na

oketje88
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Aannemer maakt fout en komt nadien afspraak niet na

#1 , 09 aug 2017 17:25

Hallo,
December 2016 liet ik mijn spouwen opspuiten met neopixels. Al snel merkten we dat de bolletjes uit de rolluiken naar binnen vielen. Ik heb dit gefilmd en doorgestuurd naar de firma.
Ik kreeg het antwoord dat dit normaal was en mettertijd zou minderen.
begin juli stuurde ik hen een mail dat dit nog stuurde ik een mail dat de bolletjes er nog steeds uit kwamen en onze rolluik nu vast zat doordat er blijkbaar ook stenen naar beneden waren gekomen ik vroeg hen zo snel mogelijk te helpen maar kreeg geen antwoord.
Een andere aannemer heeft de stukken verwijderd. Ons rolluik is zwaar beschadigd. (Was een nieuwe) en de aannemer wist ons te vertellen dat dit helemaal niet kan en de borstels voor de rolluiken niet goed geplaatst zijn. De rolluikkap moest hiervoorbopen gedaan worden en dit is niet gebeurd.
Ondertussen heb ik de firma kunnen bereiken en zij zouden op 24 juli langskomen maar hebben hun kat gestuurd. Na een kwade mail van mij stuurden zij dat het die dag niet lukte en vroegen of 9augustus mogelijk was om 16u tot hiertoe zijn zij nog steed niet geweest en ik kan hen ook telefonisch niet bereiken. Ik ben vrij zeker dat zij opnieuw niet zullen komen.
Kan ik juridisch iets doen?
Of kan ik enkel hopen dat zij toch nog langskomen? Ik vrees eerlijk gezegd dat mijn muur beschadigd is en de spouw al goed leeg is.
Bedankt voor de info
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2017 19:57

Ik heb dit ook verleden jaar laten doen, wij hebben zelf de rolluik kasten open gedaan en van die isolatie mousse dat men rond de buizen doen zelf de spouwmuren dicht gemaakt zodat zij geen borstels moesten gebruiken, want dit is niet goed.
Ik versta nog niet waarom sommige van die borstels gebruiken ??

Wat korreltjes betreft die vind je na maanden nog !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 aug 2017 20:20

In de algemeen voorwaarden van diverse firma's die dit soort werk uitvoeren staat soms duidelijk aangegeven dat ze het werk enkel kunnen uitvoeren als de rolluikkasten vanbinnen dicht zijn. Dat de spouw dus niet tot in de rolluikkast komt.
Lees er dus dus goed uw algemene voorwaarden op na en de offert. Spijtig genoeg zijn er verschillende firma's, die denken als ze een compressor kopen en een spuitinstallatie dat ze rijk gaan worden van het isoleren, terwijl ze de botten ervan afweten. En het is de brave burger die zich maar al te graag in de luren laat leggen.
Ik heb dat werkje 5 jaar geleden laten die in mijn 4 gevels, en heb zeker 8 huizen bezocht waarvan de firma de adressen had doorgegeven. Ik heb dus met eigen ogen gezien wat het resultaat was en zag dat het goed was.
Mij konden ze moeilijk iets wijsmaken want ben 40 jaar werkzaam geweest als werfleider, zowel in openbare werken als particuliere verbouwingen

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2017 20:29

Aangetekend in gebreke stellen. Historiek van installatie én gemiste afspraken vermelden. Laatste termijn van 14 kalenderdagen geven om de schade te herstellen.
Als dat niet werkt, dan resten er niet veel andere mogelijkheden dan het vredegerecht. 100 % zekerheid in een rechtszaak heb je nooit.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”