huis verhuren aan poolse werknemers

Frickelo
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

huis verhuren aan poolse werknemers

#1 , 07 aug 2017 21:38

Beste ,

Ik ben aan het rondkijken om zelf een huis te kopen en te verhuren aan mijn poolse werknemers.

Nu is mijn vraag, hoeveel domicilies mag ik in 1 woning plaatsen?

Ik heb momenteel 3 polen die ik zou moeten kunnen huisvesten maar ik heb me laten wijsmaken dat dit niet kan , dat ik enkel kan verhuren aan een gezin of dat ik mijn huis moet verhuren kamer per kamer (elke kamer heeft dan sanitair enz nodig)

Hoe los ik dit het best op ? en hoeveel mensen mogen er max in 1 huis ?

sommige polen zijn ook seizoensarbeider, kan er dan een contract van 6 maanden gemaakt worden of hoe kan dit opgelost worden?

alvast bedankt!
Mvg Bert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2017 13:58

Als je dat wil weten moet je de bezettingsnorm van uw woning kennen. De bezettingsnorm van een woning wordt bepaald door het aantal woonlokalen (leefkamer, keuken, slaapkamers) en de totale netto-vloeroppervlakte er van. Een netto-vloeroppvervlakte wordt maar gemeten in zones met een plafondhoogte van minstens 220 cm.

Zie Vlaamse wooncode (https://www.wonenvlaanderen.be/file/110 ... n=li0haFn0)

De Vlaamse wooncode maakt ook een onderscheid tussen zelfstandige en niet-zelfstandige woningen. (woningen of kamers)
Bij kamerverhuur mag sanitair en keukenfunctie in een gemeenschappelijk deel van het pand zijn, maar iedere kamer op zich moet voldoende groot zijn (min 12m² als ik me niet vergis) (en daar wringt het schoentje soms)

Als u wil weten hoeveel verschillende huisnummers u kan creëren, dan moet u bellen met de dienst stedenbouw. Die zal u kunnen zeggen of het mogelijk is om het pand dat u op ogen hebt te splitsen. Vaak wordt dat echter tegengegaan door voorschriften of parkeervereisten (de gemeente waar ik woon vraagt bijvoorbeeld bij het maken van meergezinswoningen minstens 1,5 parkeerplaatsen per wooneenheid op eigen terrein)

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 aug 2017 14:52

En waarom zouden ze niet kostendelend samen-wonen? Met een beetje begeleiding moet dit zeker lukken.

Dan kan iedereen die er woont ook gedomicilieerd worden (hou wel rekening met de maximale bezetting van de woning in kwestie)

Reclame

Frickelo
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2017 21:40

ok, bedankt voor de info alvast , zal daar eens navragen !

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 09 aug 2017 22:24

Wel opletten dat de woning beantwoord aan de Vlaamse wooncode.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”