Termijn goedkeuring bouwaanvraag

woemp
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Termijn goedkeuring bouwaanvraag

#1 , 04 jul 2017 10:35

Op 9 maart werd het bouwaanvraagdossier ingediend. Nu heb ik enkel een volledigheidsverklaring gekregen begin april. Nu is mijn vraag: hoelang mag het wettelijk maximaal duren voor het moet worden goedgekeurd. Ik heb namelijk gebeld en ondertussen weten ze nog niets. Ze zeiden dat het mogelijk op het volgend schepencollege beslist wordt dat binnen een tweetal weken zal zijn. Maar tegen die tijd is dat dus al meer dan 4 maanden weg...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2017 11:17


woemp
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jul 2017 07:44

Als de termijn 105 dagen is, dan is dit al lang verstreken. Wat kan ik dan doen? De gemeente heeft toch de plicht zich hieraan te houden??

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2017 11:54

de termijn van 105 dagen begint volgens mij maar te lopen na het ontvangen van de volledig-en ontvankelijkheidsverklaring die je kreeg in april. Waarschijnlijk zit je er dan nog net niet over?

En anders wordt het volgens mij geacht vergund te zijn.

Informeer anders eens bij de architect? of via de 1700?

woemp
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jul 2017 19:31

architect is momenteel de hele maand in verlof.. En goh, ik heb vorig jaar in augustus de notaris laten weten dat ik de grond wilde kopen. Heb toen tot februari moeten wachten voor de akte werd verleden (die had mijn dossier kwijt gedaan) en nu wacht de gemeente ook al het maximum af.. Begint me wel lang te duren alvorens er begonnen kan worden. We zijn dadelijk al een jaar verder.

woemp
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jul 2017 08:47

Intussen nogmaals gaan kijken op het digitaal dossier. Nog altijd staat er dat we moeten wachten op extern advies. Er stond uiterste datum 17-07-2017, maar intussen weet ik nog altijd niets meer en we zijn toch al over de "uiterste datum". Begint me wel echt lang te duren omdat ik een jaar heb nodig gehad voor het verlijden van de akte en de goedkeuring en telkens vraag "het zo vlot mogelijk te laten verlopen"... Ik vraag me af welke stappen ik nu moet ondernemen. Architect is nog de hele maand in verlof.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 22 jul 2017 09:20

Geduld is een mooie zaak. Waarom ga je niet even langs bij de betreffende dienst op uw gemeente
Persoonlijk contact is altijd beter dan simpelweg een digitaal

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jul 2017 09:31

Een gouden tip !!!

Zeg NOOIT of schrijft NOOIT dat het DRINGEND is, er zijn altijd plezante kerels die dan er hun plezier in beleven om de dossier eens te gaan vertragen, veel ambtenaren zijn ook maar gewone mensen, en de meeste werknemers willen niet dat klanten zeggen dat men zich moet haasten voor het zelfde loon !.
Ik ben ook werknemer geweest en liet me ook niet opjagen door de klanten,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”