Gebruik van privé-ingang

Niels88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gebruik van privé-ingang

#1 , 28 jun 2017 11:44

Beste

Er zijn 3 appartementen in de blok, het appartement op het gelijkvloers wordt gebruikt als handelspand. Dit handelspand heeft een aparte ingang. De persoon die er woont vertikt het om zijn klanten via die ingang binnen te laten en doet dit via de privé-ingang die ook toegang biedt tot de kelder en de andere appartementen. Mag dit wettelijk gezien?

Mvg Niels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 jun 2017 11:50

Hangt af van wat er in de statuten van het gebouw staat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Niels88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2017 11:53

Waar kan men die statuten vinden?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 28 jun 2017 11:55

Elke eigenaar heeft er een kopie van.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2017 11:57

Over wat soort "handelspand" hebben we het hier? Is dit een winkel? Of is het bijvoorbeeld een architect die klanten op afspraak ontvangt en dan via de privé-ingang binnen laat?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Niels88
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jun 2017 12:18

Het is geen winkel, het zijn klanten die op afspraak komen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 28 jun 2017 14:59

Wat staat er in de basisakte?

jef007
Berichten: 1680

#8 , 28 jun 2017 15:58

welk soort van handelspand is het?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 28 jun 2017 16:04

Waarom blijven jullie de reeds gestelde vragen ter verduidelijking herhalen???
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Andere”