Gekocht huis waar crechs word uitgebaat .

yello1978
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Gekocht huis waar crechs word uitgebaat .

#1 , 16 jun 2017 12:06

Hallo
Waar mijn kinderen gaan naar de créche hebben die mensen het huis gekocht over een aantal jaren .
Nu ze al een gele tijd bezig zijn met hun créche kregen ze plotseling dat ze leegstand moet worden betaald omdat daar geen domicilie staat in dit huis .
Mijn vraag is wat moeten die mensen nu doen daar tegen?
MVG BP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 16 jun 2017 12:19

Beginnen met aanvraag toelating om daar een creche te mogen uitbaten!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2017 12:42

Hun officieel adres van de uitbating op dit adres zetten, ten minsten als ze een uitbating vergunning heeft voor een kinderdagverblijf
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

yello1978
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2017 13:36

Ze hebben een vergunning en hun adres staat op hun huis waar ze wonen maar niet in het huis waar de crèche is .

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 16 jun 2017 13:57

Dat moeten ze dus laten veranderen.
Misschien krijgen ze voor die woning de toelating niet....
Ongezonde situatie met gevolgen zoals deze!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2017 15:26

Mogelijk is hun vergunning niet in orde: staat het pand als woning en niet als handelspand vergund.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jul 2017 10:36

hoogst waarschijnlijk heeft het pand een dubbele functie woning en handelspand. Het komt op de lijst leegstand omdat de woonfunctie niet gebruikt wordt. De oplossing kan zijn om de woonfunctie er af te laten halen stedenbouwkundig (als dit kan volgens de lokale wetgeving uiteraard) dmv een functiewijziging. Of ze kunnen de woonfunctie wel benutten en er terug gaan wonen. Daarmee vermijden ze toekomstige heffingen, maar waarschijnlijk de huidige niet.

Terug naar “Andere”