bijgebouw later gebruiken voor zelfstandige bijberoep

anothercro
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bijgebouw later gebruiken voor zelfstandige bijberoep

#1 , 08 jun 2017 08:48

Beste,

Wij staan op het punt om een huis te kopen waar een grootschalige renovatie voor nodig is.
We zouden dit huis puur als gezinswoning gebruiken.
Er is echter een bijgebouw dat ik graag later zou willen ombouwen tot atelier (keramiek studio)
Momenteel werk ik nog in loonverband maar zou dus ooit van keramiek mijn beroep/bijberoep willen maken.

Nu de vraag:
Is het mogelijk om dit bijgebouw later te renoveren en hiervoor wat meer bijstand te krijgen?
Omdat het dan voor gebruik als zelfstandige zal dienen en dus een werkplaats zou worden.

Ik snap niet goed hoe dit juist in elkaar zit.

Alvast bedankt voor meer info :)
Groetjes,
Caroline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2017 11:32

vraag eens na bij de desbetreffende dienst stedenbouw of beroepsactiviteit daar toegelaten is. En vraag ook eens na of dat bijgebouw wel gerenoveerd mag worden.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 14 jun 2017 11:45

Fiscaal zou ik het niet aanraden, je betaalt wel 21% btw omdat het om een beroepslokaal gaat, maar je mag geen btw aftrekken omdat je nog niet bezig bent als zelfstandige.

Reclame

Terug naar “Andere”