afdak aan huis en koer

changnoy
Topic Starter
Berichten: 4

afdak aan huis en koer

#1 , 19 mei 2017 13:00

Ik zit met een vraag over het zetten van een afdak.

Ik zal even mijn situatie hier neerschrijven.

k heb een besloten bebouwing van 40 vierkante meter,daar achter stond een achterbouw die niet was aangegeven aan het kadaster in het verleden.
Er was 60 jaar geleden van een stal achter het huis een achterbouw gemaakt en nooit gemeld.Heel die achterbouw was tot op de draad versleten en heb ik afgebroken en een nieuwe achterbouw gezet van 39 vierkante meter.Tussen de 2 geburen in.Dit alles volledig volgens de regels van de kunst met een plan van de architect en een bouwvergunning. Mijn kadstraal inkomen is herzien ondertussen.ik heb nu dus grondoppervlakte 80 vierkante meter 40 hoofdbouw met 1 verdiep en 39 vierkante meter achterbouw.Ook staat het tuinhuis van 12 vierkante meter beschreven bij het kadaster.

achter mijn achterbouw en het begin van de tuin is er helemeel niets met als gevolg dat je uit huis in zand terecht komt.Ik zou nu achter de achterbouw een koer willen aanleggen van 6 op 4 meter en bevestigd aan de achterbouw een afdak 3 meter diep zodat we op de koer iets uit de regen kunnen zetten.


Mijn concrete vraag is dus ,mag ik een koer van 24 vierkante meter leggen met een afdak vanaf de achterkant van mijn huis,dit alles vergunningsvrij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 mei 2017 15:59

Best eens gaan horen bij de gemeente. De voorschriften kunnen nogal eens veranderen per gemeente en/of verkavelingsvoorschriften

changnoy
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 20 mei 2017 10:49

Dank

Reclame

Terug naar “Andere”