Mondelinge overeenkomst huur zaal

Laziegoblin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mondelinge overeenkomst huur zaal

#1 , 25 apr 2017 10:52

Ik kreeg een contract opgestuurd voor de huur van een zaal. Hier staat dat de voorschot tijdig betaald moest worden.
"
De WAARBORG voor het gebruik bedraagt 150% van de gebruiksprijs: €***** en dient betaald te worden **/**/****. Pas wanneer dit is gebeurd wordt deze overeenkomst definitief.
"
Verder staan er nog redelijk wat voorwaarden, schade moet gecompenseerd worden, gas en elektriciteit moet betaald worden, etc.

Er werd door ons twee maal naar de zaal gegaan voor de dag dat we huurden. Toen werden er kapotte lampen vastgesteld en gebrek aan kuisproducten. Meterstand electriciteit kon gecontroleerd worden, gas meter was niet toegankelijk. Vanzelfsprekend dat we het contract zelf dus nog niet getekend hadden aangezien we eerst met iemand moesten overeenkomen dat we de schade die er al was niet gingen vergoeden en toegang wilden tot de gasmeter. Bij de bezoeken aan de zaal was er nooit een verantwoordelijke bij. We kregen de sleutel van twee verschillende mensen en niemand ging mee. We hebben de zaal gebruikt en nu sturen ze ons een absurd hoge rekening bovenop de voorschot die we al betaalden. Kunnen ze beweren dat er een mondelinge overeenkomst was/is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 apr 2017 11:03

Ze kunnen dat, een mondelinge overeenkomst is even geldig als een schriftelijke. Het feit dat u de overeenkomst niet getekend hebt, maar wel gebruik hebt gemaakt van de zaal, is natuurlijk ook in uw nadeel.

Laziegoblin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2017 11:06

Mijn probleem ligt hem bij de voorwaarden in het contract. Moest er iemand meegegaan zijn om correct de meterstanden op te nemen en schade vast te stellen had ik zonder probleem het contract willen tekenen. Deze kans heb ik echter nooit gehad.

Dit heeft waarschijnlijk geen impact, maar hun factuur kwam 4 maanden na datum en factuurdatum ligt ook voor de datum van de huur van de zaal.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 25 apr 2017 11:11

Als u niet akkoord bent met hun voorwaarden, wat ik echt wel begrijp in dit geval, gaat u normaal gezien op zoek naar een andere zaal. U begrijpt toch dat dit een beetje dubbel is?

Factuurdatum gaan ze alleen gezever mee krijgen met de Fiscus, dat speelt geen rol in uw geschil.

Laziegoblin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 apr 2017 11:19

Als u niet akkoord bent met hun voorwaarden, wat ik echt wel begrijp in dit geval, gaat u normaal gezien op zoek naar een andere zaal. U begrijpt toch dat dit een beetje dubbel is?

Factuurdatum gaan ze alleen gezever mee krijgen met de Fiscus, dat speelt geen rol in uw geschil.
Klopt, het was echter niet de bedoeling geen overeenkomst te tekenen, dit kwam enkel naar boven doordat er nooit iemand mee​ ging naar de zaal. En op dat moment is het niet meer mogelijk een andere zaal te vinden. Zeker aangezien je sabam/drank/billijke toch een maand op voorhand in orde brengt. Nu rekenen ze kuiswerk en meterstanden aan zonder dat ze effectief mee geweest zijn naar de zaal. Ik heb dus foto's van defecte lampen en de meterstand electriciteit. Gasmeter heb ik nooit gezien. Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Franciscus
Berichten: 38594

#6 , 15 mei 2017 22:41

Betaal het niet betwiste gedeelte - hopelijk hebt u ook een foto van de meterstanden NA uw activiteit.
Dan staat u sterker.
Deze betwisting doet u per aangetekend schrijven en best systeem Antwoord/Reponse dan hebt u een handtekening van ontvanger.
Van wie is de zaal... uitbater een KBO nr ( ook vzw hebben dat)

Zijn jullie een organisatie (vzw) of een feitelijke vereniging of particulieren?

Terug naar “Andere”