Compromis

Johanverm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Compromis

#1 , 18 apr 2017 16:59

Hallo, Ben verkoper woning.Heb een stomme fout gemaakt om een compromis te tekenen met een NV zonder notaris zonder de draagwijdte te kennen ..Ik heb ergens een fout gemaakt met agrarische toestand waar ze gretig zijn op ingespeeld om nu een onredelijk hoog bedrag te eisen als vergoeding.(15% op de koopsom??!)Blijkt ook dat deze NV enkel er op uit is om alzo slachtoffers te ronselen.Is een slapende NV met een negatief zakencijfer (- 30.000 euro)..(info opgevraagd via ondernemingsnr.) Voorschot hebben ze niet gestort bij de notaris (na zes weken ) omdat er handig in de overeenkomst staat dat ze dit niet verplicht zijn wegens fouten gemaakt door de verkoper...Dus het is een cirkel...Morgen op raadpleging bij de notaris maar ik denk dat hij niet veel kan doen en laat dit ook te kennen via mail..Iemand nog raad?Ik zie het echt niet meer zitten...Zolang dit aansleept (kan oneindig) kunnen we de woning niet verkopen.Een overleg zit er niet in want ze zijn er enkel op uit om de vergoeding..Mij nogmaals op mijn stommiteit te wijzen is niet nodig want ik heb mezelf al duizend maal verwenst.Kan een nieuwe vorm van afpersing zijn voor goedgelovige zielen...Wel stond erin dat de compromis rechtsgeldig wordt bij de instrumenterende notaris...We moeten dan wel de kans krijgen...Alvast bedankt ..Groeten, Johan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 18 apr 2017 17:15

Wat denk je dat je eigenlijk verkeerd hebt gedaan?
Is niet duidelijk.
Staat er iets in de compromis dat je niet kunt waarmaken?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Johanverm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2017 18:10

@asperger.Ze verwijten me omdat het goed in agrarisch gebied ligt opgenomen in de inventaris van het bouwkundig erfgoed.Overtreding art 5.2.5 VCRO ..Is stedendbouwkundige info mede te delen op het ogenblik van de ondertekening...Ze hebben er eigenlijk geen nadeel bij want er mogen aanpassingen aan de woning gebeuren mits bouwaanvraag. Heb dit over het hoofd gezien maar dan is er zoiets nog als wederzijdse verbreking zoals volwassen mensen en de claim is onredelijk .Ze hebben er geen kosten in gemaakt enkel aanvraag stedenbouwkundige aanvraag.Ze vragen ook een elektr keuring na 8 dagen bij storten voorschot.Ze hebben zelf geen afspraak gemaakt om een eerste maal samen te komen bij de notaris .Ik heb na twee weken zelf moeten aandringen bij de notaris om alles op te starten ,dit via talrijke emails.Ze waren zelf de eerste 5 a 6 weken onbereikbaar ook na pogingen van de notaris... Groeten;Johan

Reclame

Terug naar “Andere”