Betaling lening na verlijden van akte

Kead
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betaling lening na verlijden van akte

#1 , 03 apr 2017 12:33

Iemand raad?

Ik had een appartement en heb deze verkocht.
De akte is verlopen op 23 maart.
De lening werd afbetaald en de rest heb ik op 24 maart op mijn rekening ontvangen.
Op 30 maart werd er van mijn rekening het maandelijks bedrag van mijn lening, die afgesloten op 23 maart, via domicilatie van mijn rekening gehaald.
Mijn vraag is of dit normaal is? Ik dacht namelijk dat men bij het verlopen van de akte alles had afgehandeld zodat ik geen betaling meer zou moeten doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2017 15:44

Een akte is bij de notaris, een lening heb je bij de bank. Dat zijn twee, totaal van elkander onafhankelijke, instanties. Als je die niet verwittigd hebt blijven ze geld afhalen van uw rekening.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2017 15:50

Als de lening terug betaald is, dan moet je naar de bank gaan en zij kunnen je helpen.

Het is enkel de bank waar je had geleend die je domiciliëring kan stopzetten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 03 apr 2017 23:40

Dit bedrag zal je automatisch terug gestort krijgen. Zolang de bank de som niet van de notaris ontving, blijft de lening lopen. 23 maart was een donderdag. Mogelijk is de betaling van de notaris naar de bank daar pas op maandag 26 of dinsdag 27 maart aangekomen. Pak dan nog de verwerking en het is vlug de 30°. Maar wees gerust : bij de verwerking zal daar die betaling springen en terug geboekt worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”