Woningopsplitsing Regelgeving ivm inbeslagname

VHM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Woningopsplitsing Regelgeving ivm inbeslagname

#1 , 23 mar 2017 15:46

Wat als ik mij woning wil opsplitsen en achteraf blijkt dat de andere bewoner schulden heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 mar 2017 15:48

Wat als ik mij woning wil opsplitsen en achteraf blijkt dat de andere bewoner schulden heeft?
Als dat uw eigen woning is dan splitst u zoveel u wil.
Een bewoner heeft daar niets mee te maken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 23 mar 2017 23:02

Moet men daar geen toelating van de gemeente voor hebben een een woning te verdelen in meerdere woongelegenheden.
Als het huis bij de gemeente gekend staat als één woning dat zal noch een gdw noch de politie daar mee rekening houden wettelijk is dat één woning.
Die truc is al in het oneindige geprobeerd en tot op heden niet geslaagd bij mijn weten.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 23 mar 2017 23:53

Mijn antwoord was mbt een "bewoner" en diens schulden.
Vanzelfsprekend moeten de gemeentelijke en andere voorschriften worden gevolgd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 25 mar 2017 10:52

“Art.4.2.1.Niemand mag zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning :...7° een woning opsplitsen of in een gebouw het aantal woongelegenheden die hoofdzakelijk bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande wijzigen, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer;...”(15 mei 2009 Vlaamse codex ruimtelijke ordening).

Een andere bewoner, die geen mede-eigenaar is, kan die opsplitsing niet verhinderen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”