Vraag ivm aktes verleend rond 1920 - 1935

andyv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm aktes verleend rond 1920 - 1935

#1 , 01 mar 2017 21:01

Beste,

ik zou graag mijn verhaal hier eens uit de doeken doen in de hoop een oude zaak van mijn grootouders die al bijna 100 jaar aansleept op te lossen.

Mijn grootvader & moeder wonen in een klein vissershuisje in koksijde. Begin jaren 2000 werden zij opgeschrikt - er zou namelijk een cinemacomplex gebouwd worden in hun tuin.

In het begin denkt iedereen van dit kan niet. Dit gebied ligt midden in de duinen, zou beschermd gebied moeten zijn. Plus de grond waarop het vissershuisje staat van mijn grootouders is geen bouwgrond. Dachten we

Plots is het dan toch zo ver en lukt het de burgemeester om de grond te verkavelen en een vergunning af te leveren voor de bouw van dit complex.

Mijn grootouders zijn geen domme mensen maar kennen ook niet veel van deze materie en beslissen dus om met een advocaat in zee te gaan. Ze verliezen de zaak omdat ze niet kunnen aantonen dat het huis waarin ze wonen wel effectief hun eigendom is. Hun advocate ****** komt nu 10 jaar later in opspraak wegen corruptie binnen het Gerecht in Veurne. Had zij misschien meer kunnen doen? http://4nieuws.be/binnenland/596347/cor ... innen.html

Ik ben zelf opzoekingen beginnen doen en ben redelijk gemakkelijk uitgekomen op de aankoopakte van het huis. Rond 1920 zou mijn over overgrootvader dit huis gekocht hebben. In 1932 heeft hij dan grond gekocht, hier heb ik ook een bewijs van door Notaris Egide Deeren van Nieuwpoort getekend. Op dit bewijs staat jammer genoeg niet vermeld over welk stuk grond het gaat. Ik heb ook gebeld met de Notaris die alles overgenomen heeft van Egide Deeren, die wou meewerken. Was de akte gaan opzoeken, maar laat nu net die akte spoorloos verdwenen zijn.

Laat het nu ook toeval zijn dat de Burgemeester van Koksijde ook een Notaris is. (maar dit even ter zijde).

In 1935 sterft mijn overovergrootvader. Hij heeft 3 kinderen waaronder mijn overgrootvader. Mijn overgrootvader koopt de aandelen van zijn broer en zus op. Hier heb ik ook bewijzen van.

Mijn grootouders betalen trouwens ook al jaar en dag grondbelasting die nog altijd op naam staat van mijn over over grootvader !!!

Opeens komt de Burgemeester aandraven bij mijn grootvader met een papiertje in de hand. Hij vraagt of hij dit even wil tekenen. Op het papiertje staat er dat indien hij dit tekent hij afstand doet van alles. Maar zegt mijn grootvader, afstand doen? Volgens jou heb ik geen eigendom, dus waarom zou ik dan afstand moeten doen van iets? Hij tekent dus gelukkig niets.

Er zit hier een geurtje aan, je kunt het je niet voorstellen.

Daarna ben ik naar het Kadaster in Brugge getrokken, heb daar dan wat opzoekingswerk proberen te verrichten, maar telkens ik op een cruciale pagina belande, was deze ofwel uitgescheurd, ofwel waren een bepaalde letters weggedaan met Typex.. Echt waar, ik vind dit niet uit.

Dan lees je ondertussen dit en denk je pfff http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... hter.dhtml

Ondertussen heeft mijn grootmoeder mij gevraagd om mijn onderzoek te stoppen, want ze was er echt ziek van aan het worden.

Dus heb ik deze stilgelegd.

Nu, 15 jaar later beginnen wij ons meer en meer zorgen te maken indien mijn grootvader zou sterven. Wat zou er dan gebeuren met mijn grootmoeder?

Ik probeer dus alles terug op te nemen en verder te gaan waar ik 15 jaar geleden gestopt ben.

Na dit verhaal gelezen te hebben en met de weinige concrete dingen die ik kan aantonen. Denken jullie dat hier een kans is dat mits verder onderzoek en mits hulp van een deftige advocaat er hier nog schot in de zaak zou kunnen komen?


Ik kan jullie ook de arresten bezorgen die ik online gevonden heb : http://www.raadvanstate.be/Arresten/121 ... 7532017119

http://www.raadvanstate.be/Arresten/121 ... 7532017119

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2017 00:07

Ik heb de arresten van de Raad van State gelezen. Behalve de amateuristische wijze waarop de advocate de zaak van jouw familie bepleitte, is mij bijgebleven dat jouw grootvader in 1954 een ruilakte van de burgemeester heeft getekend. Zo is de gemeente in het bezit gekomen van het perceel grond. Blijkbaar was er in 1972 ook een vonnis van de rechtbank die de gemeente gelijk gaf. Daarover vermeldde je niets in je verhaal, maar dit is wel erg belangrijk.

Vreemd is bovendien dat jouw familie ongestoord verder mocht wonen in de woning. Waarom laat de gemeente dit toe na het vonnis in 1972? Alzo kunnen jullie misschien de dertigjarige verkrijgende verjaring inroepen (een feitenkwestie). Dit soort dossiers zijn erg ingewikkeld en volgens mij te complex om via dit forum deftig opgelost te kunnen worden.

Reclame

Terug naar “Andere”