Eigenaar pand achterhalen?

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Eigenaar pand achterhalen?

#1 , 16 feb 2017 07:56

Hallo, ik zit met een probleempje.
Een half jaartje geleden kochten ik en mijn vriend een appartement, dit appartement bevindt zich op de 1e en 2e verdieping van het gebouw. Op het gelijkvloers is er een handelspand en een inkomhal.
Het handelspand en het appartement zijn apart van elkaar verkocht, dus jet handelspand is niet van ons.
Echter na bezoek van de elektricien blijkt dat er enkele elektriciteitskabels van het handelspand op onze meterkast en teller uitkomen.
Deze willen wij nu, uiteraard graag laten afsluiten. Maar we willen ook de eigenaars van het handelspand (wat momenteel trouwens nog leegstaat) laten weten dat dit zal gebeuren.
Echter kan niemand ons vertellen wie de eigenaar van dit pand is. Is er dus een manier om te achterhalen wie de eigenaar hiervan is?

Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 feb 2017 09:24

Vraag een kadastrale legger aan op het kadaster met naam en adres van de eigenaar van het gelijkvloers.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 16 feb 2017 12:54

De syndicus moet verplicht over alle adressen van de eigenaars beschikken en die op vraag aan u meedelen.
Alleszins stuurt de syndcius de afrekeningen naar iemand....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2017 18:08

http://ccff02.minfin.fgov.be/cadgisweb/?local=nl_BE

Daar kan u een kadastraal uittreksel aanvragen. Daar staat de naam en adres van de eigenaar op vermeld.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 16 feb 2017 19:11

Niets belet u nu al de leidingen af te koppelen ... dit in het kader van de aanpassing van uw elektriciteitsattest.
Dat de andere plots geen elektriciteit meer heeft is niet uw probleem.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#6 , 16 feb 2017 20:35

De syndicus moet verplicht over alle adressen van de eigenaars beschikken en die op vraag aan u meedelen.
Alleszins stuurt de syndcius de afrekeningen naar iemand....
Er is geen syndicus voor dit gebouw, het betreft een alleenstaand appartement.
Dus geen syndicus die het ons kan meedelen:/

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#7 , 16 feb 2017 21:42

Niets belet u nu al de leidingen af te koppelen ... dit in het kader van de aanpassing van uw elektriciteitsattest.
Dat de andere plots geen elektriciteit meer heeft is niet uw probleem.
Sowieso laten we nu al alles afsluiten, maar het getuigd toch van wat buur-vriendelijkheid denk ik om deze mensen op de hoogte te brengen. Niet dat ze ineens komen klagen dat er geen stroom meer is...

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 16 feb 2017 21:52

Het staat leeg !
Bij een firma die ik goed ken bleek het garagecomplex op hun meter te staan evenzo de verlichting van het ganse gemene deel gebouw en de ketels van de verwarming. Zaak was vroeger van de eigenaar gebouw geweest.
Bij de aanpassing van de winkel was er dus plots een probleem maar niet de zaak van de winkel.
In onze privé woning bleek er in onze garage een waterleiding en elektriciteitsleiding doorgetrokken te zijn naar buur (spiegelwoning). Blijkbaar hadden ze dat vroeger ( waren broers) zo gedaan. Dus nu had plots hun wasmachine geen water en stroom meer maar niet mijn zaak.
We hebben gewoon het waterleidingnet veranderd en vervangen en waren niet op de hoogte van al die in de jaren 30 gemaakte aftakkingen. Onze buur was heel boos en ging zelfs klacht indienen. Indertijd moest men betalen per kraan en per verdiep + garage + tuin enz enz maar wij hadden een meter laten zetten en betaalde toen jaren 70 nog ongeveer 1/3 van daarvoor.

Mogelijk zijn de verbindingen zelfs illegaal gemaakt en dan is het diefstal van elektriciteit en een zaak voor de politie.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#9 , 17 feb 2017 00:46

Het staat leeg !
Bij een firma die ik goed ken bleek het garagecomplex op hun meter te staan evenzo de verlichting van het ganse gemene deel gebouw en de ketels van de verwarming. Zaak was vroeger van de eigenaar gebouw geweest.
Bij de aanpassing van de winkel was er dus plots een probleem maar niet de zaak van de winkel.
In onze privé woning bleek er in onze garage een waterleiding en elektriciteitsleiding doorgetrokken te zijn naar buur (spiegelwoning). Blijkbaar hadden ze dat vroeger ( waren broers) zo gedaan. Dus nu had plots hun wasmachine geen water en stroom meer maar niet mijn zaak.
We hebben gewoon het waterleidingnet veranderd en vervangen en waren niet op de hoogte van al die in de jaren 30 gemaakte aftakkingen. Onze buur was heel boos en ging zelfs klacht indienen. Indertijd moest men betalen per kraan en per verdiep + garage + tuin enz enz maar wij hadden een meter laten zetten en betaalde toen jaren 70 nog ongeveer 1/3 van daarvoor.

Mogelijk zijn de verbindingen zelfs illegaal gemaakt en dan is het diefstal van elektriciteit en een zaak voor de politie.
Het staat pas weer sinds een maand of 2-3 leeg, en zal niet eeuwig leeg blijven staan... zoals ik al zei, getuigd van enige buurvriendelijkheid dat ik hen gewoon even op de hoogte breng dat dit zal gebeuren.
Ze kunnen er sowieso niets tegenin brengen...
en illegaal zal het niet zijn, aangezien de woonst en het handelspand vroeger gewoon als 1 gebouw werden beschouwd ;)

Terug naar “Andere”