Nakende onteigening

Landbouwer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nakende onteigening

#1 , 10 jan 2017 19:16

Goede dag ,

Wij hebben nakende onteigeningen in het vooruitzicht samen met nog een 10 tal eigenaars. In totaal 56 ha.
Het betreft voor mij dan een stuk landbouwgrond van 2 ha die 5 jaar geleden bestond uit bufferzone ,bouwgrond en kmo zone . Ze hebben dit zonder medeweten omgevormd tot agrarisch gebied , en nu naar recreatiegrond ?
Had eventjes rondgevraagd voor planschade , maar blijkbaar kan dit niet meer ? Omdat er geen rechtstreekse verbinding is met een openbare weg die tot aan de grond komt , wel via recht van doorgang ?
Klopt dit , en is die termijn verstreken dan , indien niet :waar of bij wie te wenden ?

Indien men tot effectieve onteigening overgaat , zullen ze zeker argumenteren dat het voor openbaar nut zal zijn.,
Nu vroeger zij men in de volksmond dat indien men onteigend word , er men voor krijgt mat men er ooit voor heeft betaald, klopt dit ?

Stel ik heb dit aangekocht voor de prijs van 200.000 euro ( omwille van bouw & kmo gronden en stuk buffer zone)
10 jaar terug , zal het onteigenings bedrag dan de prijs zijn van 2Ha landbouwgrond ? Het zou een serieuze streep door de rekening !

Ik hoop alvast voor betrouwbare informatie hieromtrent te kunnen ontvangen , met dank !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding