bouwvergunning niet volledig nageleefd. Wat nu?

blabla84
Topic Starter
Berichten: 14

bouwvergunning niet volledig nageleefd. Wat nu?

#1 , 31 dec 2016 11:22

Wij kochten recent een oude gerenoveerde woning met een nieuwe achterbouw. De verkoper renoveerde en verbouwde de woning eigenhandig een 5-tal jaren geleden. Voor deze renovatie en verbouwingswerken werd een vergunning uitgereikt.

Nu blijkt dat de achterbouw werd geplaatst, maar de verbouwing aan de oude woning zelf werd slechts gedeeltelijk uitgevoerd. Bijgevolg heeft de zijgevel een andere vorm dan vergund en is het dak anders geconstrueerd dan momenteel vergund.

Ik heb elders enige tekst gevonden over een "geveinsde aanvang". Aangezien de verbouwing slechts gedeeltelijk werd uitgevoerd is na 2 jaar de bouwvergunning vervallen en staat het geheel nu in bouwovertreding. Ik heb reeds gezocht naar wetteksten die handelen over het niet correct of slechts gedeeltelijk uitvoeren van een bouwvergunning, maar ik heb niets concreet kunnen vinden.

Kunnen jullie me meer info bezorgen?

thanks ;)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2017 22:40

Ik herinner me nog dat professor Van Hoorick indertijd aan de unief zei dat een stedenbouwkundige vergunning een specifiek karakter heeft. Je mag niet te weinig bouwen, maar ook niet teveel. Als je een vergunning hebt om een appartementsgebouw van 5 bouwlagen te bouwen dan mag je niet bv. 3 bouwlagen bouwen.

Je zit dus met een stedenbouwkundig misdrijf op je huis.

Reclame

Terug naar “Andere”