Beroep tegen bouwvergunning of Raad voor Vergunningsbetwistingen?

jon100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beroep tegen bouwvergunning of Raad voor Vergunningsbetwistingen?

#1 , 05 dec 2016 10:27

Ik heb bij onze gemeente aangetekend een bezwaarschrift ingediend tegen een bouwontwerp. Stel dat de gemeente de bouwvergunning toch toekent, hoe wordt ik daarvan op de hoogte gebracht? Onze gemeente is daar niet duidelijk over, ik moet het maar zelf uitzoeken.

Ik weet dat ik in zo een geval in beroep kan gaan bij de provincie. Het is ook mogelijk om de Raad voor Vergunningsbetwistingen in te schakelen (RvvB). Maar wat is het verschil en hoe dit aanpakken? Kan ik van beide mogelijkheden gelijktijdig gebruik maken of moet het eerst langs de provincie en dan eventueel naar RvvB?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Keon
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2017 00:12

Als de aanvrager een bouwvergunning ontvangt, moet die dat middels een aanplakbiljet kenbaar maken. Dat biljet moet komen te staan aan het perceel (of bestaand gebouw) en zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.

Bent u het niet eens met de vergunning dan moet u eerst beroep aantekenen bij de Deputatie en pas als de Deputatie een beslissing heeft genomen, kan u daartegen dan weer beroep aantekenen bij de RvVb.

Reclame

Terug naar “Andere”