Waarom zou ik daar geld aan uitgeven ??Wat weerhoudt u om zelf een degelijke afsluiting rond uw tuin te plaatsen?
Dat is geen argument. Integendeel !Dit is juist maar in de praktijk zal je er weinig kunnen aandoen, want je woont hoogst waarschijnlijk in een landbouw of natuur gebied
Dit is een heel goed argument. Hartelijk dank !Een afsluiting moet wel aan bepaalde vereisten voldoen, de afsluiting moet minstens 50cm van de perceelgrens staan en min 1,65m hoog zijn voor paarden.
Prikkeldraad is verboden voor paarden. Blijkbaar een heel goede paardenliefhebber ? meteen ook dierenbescherming raadplegen.
Klacht indienen bij de gemeente als de afsluiting niet voldoet.
Prikkeldraad is verboden voor paarden.
Is dit al wet ???Hier heb je al een klein overzicht: http://www.erc-paarden.be/2hwet.N.htm
Zeker waar, toen ik de paarden probeerde weg te krijgen, was ik op een gegeven moment omringd door 4 paarden waarvan er 1 met zijn achterbenen begon te slaan. Indrukwekkend!Agent heeft het fout. Je moet en kan wel degelijk klacht indienen. Loslopende paarden zijn een gevaar, kunnen ongelukken veroorzaken en zijn overigens bezittingen van een eigenaar. die eigenaar moet zijn bezittingen goed beheren; zodat ze veilig zijn en zodat de omgeving geen gevaar of schade kan lijden. Dat uw tuin er wat nonchalant bijligt is totààl geen argument van de agent. Zelfs al is er enkel aarde in uw tuin. een ander zijn paard heeft daar niet rond te stappen. Ook een schaap van iemand anders heeft daar jiet rond te lopen. dus wél klacht indienen. Dan zal de agent komen controleren en de kerel aanmanen zijn weide fatsoenlijk en volgens de regels te omheinen. Dat de kerel er 10 paarden heeft staan in een slecht omheinde wei zegt al genoeg. Je kan ook nog de dierenbescherming inseinen. Slechte omheiningen betekent vaak ook dat de dieren niet goed behandelt worden. als de agent nog weigert een PV op te maken, vraagt u zijn overste te spreken.
Wel, ik vind dit interessant.Hier heb je al een klein overzicht: http://www.erc-paarden.be/2hwet.N.htm
Die dat uiteraard niet moet, en niet zal, betalen. Er is namelijk geen onderling akkoord over deze kosten.laat prikeldraad plaatsen aan de zijde van deze weide en stuurt de helft van de rekening door naar de eigenaar van de weide !
Ik weet van een paardenhandelaar die twee prachtige Friezen heeft moeten laten euthanaseren omdat ze verstrikt zaten in kapotte prikkeldraad! Dat is een echt drama.Een afsluiting moet wel aan bepaalde vereisten voldoen, de afsluiting moet minstens 50cm van de perceelgrens staan en min 1,65m hoog zijn voor paarden.
Prikkeldraad is verboden voor paarden. Blijkbaar een heel goede paardenliefhebber ? meteen ook dierenbescherming raadplegen.
Klacht indienen bij de gemeente als de afsluiting niet voldoet.