Goedenavond,
Graag had ik wat info gekend over onderstaande situatie. Laat mij voor de volledigheid eerst even de geschiedenis schetsen.
De openbare verkoop van ons huis blijft aanslepen...
Wij (man en ikzelf) konden onze hypotheek niet meer betalen. Dit omwille van slechte financiële beslissingen.
Gedurende een jaar hebben wij dan elke maand de helft van de hypotheek blijven betalen.
Maar dit was uiteraard onvoldoende en er werd beslag gelegd op ons huis.
Notaris werd aangeduid om de openbare verkoop te organiseren. Dit heeft 6maand geduurd.
In die 6maand tussen het beslag en het aanstellen van de notaris zijn wij dan verhuisd naar een huurhuisje.
Door deze beslissing konden wij in die 6maand onze andere schulden volledig afbetalen.
Dus nu zaten we enkel nog met de hypothecaire lening.
Probleem was daar ook dat de zelfstandige makelaar waarbij we de lening hadden afgesloten, gestopt was en we nu dus rechtstreeks met de maatschappij moesten communiceren. De maatschappij waarmee we de lening hadden afgesloten communiceerde zeer moeilijk tot bijna niet met ons, gelukkig wel een notaris waarmee we vlot konden communiceren.
Na nogmaals 3maand was eindelijk de datum voor de openbare verkoop gekend. Wij hebben hieraan hard meegewerkt en telkens zelf aanwezig geweest op de bezoekdagen, huis netjes gemaakt,... De bezoekdagen waren een matig succes, resultaat ook een matige opkomst voor de openbare verkoop. Er werd een bod uitgebracht, maar die was veel te laag en heeft de maatschappij niet aanvaard.
Resultaat: we stonden weer bij af.
De notaris heeft dan kunnen afspreken met de maatschappij dat de verkoop door een immokantoor mocht gebeuren. Dit is nu ook al 8maand dat het huis te koop staat via het immokantoor. Er zijn al 2 kandidaat-kopers geweest die een bod hebben gedaan bij het immokantoor, maar geen enkele hoog genoeg.
Het blijft dus aanslepen... Wij zouden graag verder kunnen met ons leven... We hebben fouten gemaakt, die we ondertussen allemaal netjes hebben recht gezet met uitzondering van de hypothecaire lening . Ondertussen is er dus ook loonbeslag bij mij, wat ik kan begrijpen uiteraard, maar doet wel pijn - want ondertussen promotie gekregen en ik zie dus elke maand 500€ afgaan aan loonbeslag... We hebben nu beiden sinds 1,5jaar goed werk, vast werk en we kunnen elke maand zelf een klein beetje sparen. Maar ik vind uiteraard geen rust zolang dit boven ons hoofd hangt. Ik word er wat moedeloos van!!
Ik zit dus met onderstaande vragen:
=> hoe lang kan de maatschappij dit laten duren?
=> als er effectief een goed bod word uitgebracht, maar door alle kosten onvoldoende om alles terug te betalen, is een afbetalingsplan dan mogelijk om de restschuld te vereffenen?
=> de aangestelde notaris en het immokantoor vinden het ondertussen ook zeer moeilijk communiceren met de maatschappij. ze zijn ons precies vergeten, kan dit??
=> wat kunnen wij nog doen om dit proces te bespoedigen?
alvast een dikke merci voor de tips, info, advies, ...