Kan ik mijn profiterende ex eruit zetten?

saskia&chris
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kan ik mijn profiterende ex eruit zetten?

#1 , 12 jul 2016 13:23

Hallo

Ik woon nu 3jaar samen met een oude liefde. Nadat hij toendertijd al een half jaar uiteen was met
zijn vriendin en geen geldige domicilie had om zijn invaliditeit uit te keren heb ik hem laten inschrijven op mijn adres.
Hier woonde ik al reeds 6j voor hij toekwam.
Hij zei dat hij mee ging mee helpen kwa zijn onkosten huur, elektriciteit, water, voedingswaren etc... Zou meehelpen kwa huishouden omdat hij ALTIJD thuis zou zijn enz enz...

Nu 3 jaar verder is dit nog steeds niet het geval. Hij steekt amper een vinger uit en profiteert van de zaak. En als het me niet aanstaat en er iets van zeg krijg ik het ook nog fysiek te verduren.
Hij zegt dat hij van me houd en niet zonder me kan en dat alles goed komt, dat ik me later nergens zorgen om moest maken aangezien hij recht heeft op de huizen van zijn vader, oma en tante aangezien hij enigst kind, kleinkind en neefje is.
Hij kocht een auto en mocht hem op mijn naam zetten, zogezegd als onderpand. Hij heeft de auto netjes betaald maar de kosten omtrent taks, verzekering was weer voor mij.
Hij had een mooie erfenis gekregen maar daar is hij al doorheen waarvan ik alleen geld overgeschreven kreeg om dringende betalingen te doen. Verder smoddert hij elke maand smoddert hij zn geld op aan bier, sterke drank (al wat minder), brandstof, frituur, prullen... betaalt 1x per maand wel de boodschappen ong.120euro....whoehoe kuchkuch
Krijg ik regelmatig een aanmaning of brief vd deurwaarder omdat voor hetgeen wat hij beloofde te betalen niet deed, vind het bv. onbetaald terug in een opbergvak van de auto of achterin op een hoge kast waar ik het niet kan (kon) zien... Ben er echt niet mee opgezet en heb er genoeg van. Ik ga zelf fulltime werken omdat ik ook 3 kinderen te laste heb waarvoor ik moet zorgen.
Hij staat bij mij ingeschreven (als niet als wettelijk samenwonenden) maar staat niet in het huurcontract of andere overeenkomst.
Hij heeft ook al voor enorm veel schade in het huis gezorgd na vele woedeuitbarstingen. Om verder schade/kosten te beperken en uit veiligheid voor mij en de kids wil ik hem eruit!

Kan ik dit? Of welke stappen kan ik ondernemen? Ben echt radeloos en wil een betere toekomst voor mij en mijn kinderen zonder nog terreur te zien, mss zelfs es op vakantie gaan (wat ik nog nooit heb knn doen met hun) met het geld wat hij normaal opmaakt in mijn plaats...

Mvg S

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 jul 2016 14:10

Als hij daar gedomicilieerd is, kunt u hem niet zomaar het huis uitzetten, u moet eerst langs de vrederechter passeren.

saskia&chris
Topic Starter

#3 , 13 jul 2016 00:06

En wat voor stukken moet ik kunnen voorleggen? Kan ik geen schadevergoeding vragen voor al die tijd dat em geprofiteerd heeft van mij? De schades aan het huis bv. Ik heb allerlei fotos van wat hij vernielde van zowel mijzelf als van de huisbaas. Fotos en dokterskosten van mezelf als em losse handjes had... Ik heb zelfs bankafschriften die aantonen hoe hij telkens geld afhaalde terwijl ik werken was. Nadat hij ook keer op keer mn bankkaart(en) stiekem uit mn portefuille nam... Zelfs zijn eigen kleine rekeningen van bv 20 euro laat em liggen tot er een man met pak voor de deur staat... Maar ze komen wel MIJN spullen opschrijven pff. Daarmee dat em wss de auto ni op zijn naam wou... Dit kan toch niet zomaar gebeuren? Ben maar een alleenstaande mama die verdorie hard moet werken om het betaald te krijgen :/ En nog moet ik x op x thuiskomen op een vuilnisbelt en mag da na mn werk ook nog es opkuisen...

Reclame

saskia&chris
Topic Starter

#4 , 13 jul 2016 00:58

En als ik in het ergste geval zou verhuizen. Moet hij dan ook verhuizen aangezien hij niet in het huurcontract staat? En kwa borg? Moet ik de schade betalen of kan ik/huurbaas dat terugeisen via hem?

sloeberken

#5 , 13 jul 2016 07:42

En als ik in het ergste geval zou verhuizen. Moet hij dan ook verhuizen aangezien hij niet in het huurcontract staat? En kwa borg? Moet ik de schade betalen of kan ik/huurbaas dat terugeisen via hem?
U zegt het zelf "aangezien hij niet in het huurcontract staat" dus kan verhuurder niets eisen van hem. Of hij moet vandalisme plegen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#6 , 13 jul 2016 12:13

U kunt altijd een schadevergoeding vragen, hij kan dat uiteraard weigeren en dan is het opnieuw rechtbank.

eylis

#7 , 13 jul 2016 12:56

Bij "woede-uitbarstingen" waarbij schade ontstaat aan de woning én in bijzijn van de kinderen kan u klacht neerleggen bij de politie en vragen om dringende maatregelen ivm de veiligheid van uw kinderen. Uw kinderen kunnen immers emotionele schade oplopen door dit soort gedrag in hun thuissituatie. hun gezinswoning zou een plek moeten zijn waar zij zich veilig en thuis voelen. Geen oord waar een kerel (waar ze geen familiale noch juridische band mee hebben) de boel creatief verbouwt. Het parket kan beslissen dat hij de woning moet verlaten vanwege het veiligheidsrisico voor de kinderen.

Gebruiker21

#8 , 14 jul 2016 11:20

Kan ik geen schadevergoeding vragen voor al die tijd dat em geprofiteerd heeft van mij?
Dit is nogal vaag, op zich. Hoe ga je het "profiteren" bewijzen, en daar een bedrag op plakken?
De schades aan het huis bv. Ik heb allerlei fotos van wat hij vernielde van zowel mijzelf als van de huisbaas.
Je hebt foto's van de vernielingen. Heb je ook foto's waarop te zien is dat het HIJ is die de vernielingen aanricht? Indien niet => Geen bewijs.
Fotos en dokterskosten van mezelf als em losse handjes had...
Vergezeld van een PV van aangifte bij de politie? Want enkel foto's van verwondingen zijn weer geen bewijs op zich.
Ik heb zelfs bankafschriften die aantonen hoe hij telkens geld afhaalde terwijl ik werken was.
Ook hier: je hebt bewijs dat er geld afgehaad is. Heb je ook bewijs dat dit door hem gebeurd is?

Zoals gezegd: probeer voor de vrederechter te bekomen dat hij uit uw huis moet en laat dit een les zijn voor de toekomst. Zonder deftige bewijslast een bijkomende schadevergoeding eisen, zal moeilijk zijn, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#9 , 14 jul 2016 12:07

en toch is er meer: als poster bij de politie verklaart dat de mede-bewoner woede-uitbarstingen krijgt en verbaal en fysiek agressief wordt in het bijzijn van de kinderen zal er toch een onderzoek opgestart worden in het kader van de psychische veiligheid van de kinderen. (wet van jeugdbescherming) Immers: een kind hoort dat niet in zijn thuisomgeving mee te maken. En al helemaal niet van een persoon die geen wettelijke band heeft met de kinderen. dus deze zaak kan wél een vrij snelle uitwijzing krijgen als poster klacht neerlegt en meldt dat deze (verbale of andere) woede-uitbarstingen vaak gebeuren in de nabijheid van de kinderen. Dan

Gebruiker21

#10 , 14 jul 2016 13:23

Dat de poster de ex vrij makkelijk uit het huis zal kunnen krijgen, ga ik niet ontkennen. Maar een bijkomende schadevergoeding eisen, daar heb ik serieuze vragen bij. Topic Starter had beter vanaf het begin degelijk bewijs verzameld: bij de eerste mishandeling naar de politie gaan en PV laten opmaken, samen met doktersverslag, etc... Bij de eerste keer dat er oneigenlijk geld afgehaald werd naar de bank stappen / naar de politie stappen om bewijs te verzamelen, enz, enz... Nu achteraf met al deze zaken afkomen, is een beetje laat. Dus op die schadevergoeding zou ik niet te veel rekenen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”