Hallo
Ik woon nu 3jaar samen met een oude liefde. Nadat hij toendertijd al een half jaar uiteen was met
zijn vriendin en geen geldige domicilie had om zijn invaliditeit uit te keren heb ik hem laten inschrijven op mijn adres.
Hier woonde ik al reeds 6j voor hij toekwam.
Hij zei dat hij mee ging mee helpen kwa zijn onkosten huur, elektriciteit, water, voedingswaren etc... Zou meehelpen kwa huishouden omdat hij ALTIJD thuis zou zijn enz enz...
Nu 3 jaar verder is dit nog steeds niet het geval. Hij steekt amper een vinger uit en profiteert van de zaak. En als het me niet aanstaat en er iets van zeg krijg ik het ook nog fysiek te verduren.
Hij zegt dat hij van me houd en niet zonder me kan en dat alles goed komt, dat ik me later nergens zorgen om moest maken aangezien hij recht heeft op de huizen van zijn vader, oma en tante aangezien hij enigst kind, kleinkind en neefje is.
Hij kocht een auto en mocht hem op mijn naam zetten, zogezegd als onderpand. Hij heeft de auto netjes betaald maar de kosten omtrent taks, verzekering was weer voor mij.
Hij had een mooie erfenis gekregen maar daar is hij al doorheen waarvan ik alleen geld overgeschreven kreeg om dringende betalingen te doen. Verder smoddert hij elke maand smoddert hij zn geld op aan bier, sterke drank (al wat minder), brandstof, frituur, prullen... betaalt 1x per maand wel de boodschappen ong.120euro....whoehoe kuchkuch
Krijg ik regelmatig een aanmaning of brief vd deurwaarder omdat voor hetgeen wat hij beloofde te betalen niet deed, vind het bv. onbetaald terug in een opbergvak van de auto of achterin op een hoge kast waar ik het niet kan (kon) zien... Ben er echt niet mee opgezet en heb er genoeg van. Ik ga zelf fulltime werken omdat ik ook 3 kinderen te laste heb waarvoor ik moet zorgen.
Hij staat bij mij ingeschreven (als niet als wettelijk samenwonenden) maar staat niet in het huurcontract of andere overeenkomst.
Hij heeft ook al voor enorm veel schade in het huis gezorgd na vele woedeuitbarstingen. Om verder schade/kosten te beperken en uit veiligheid voor mij en de kids wil ik hem eruit!
Kan ik dit? Of welke stappen kan ik ondernemen? Ben echt radeloos en wil een betere toekomst voor mij en mijn kinderen zonder nog terreur te zien, mss zelfs es op vakantie gaan (wat ik nog nooit heb knn doen met hun) met het geld wat hij normaal opmaakt in mijn plaats...
Mvg S