Plaatsing nieuwe ramen

StevenP
Topic Starter

Plaatsing nieuwe ramen

#1 , 31 mei 2016 13:37

Enige tijd geleden liet ik enkele ramen vervangen in ons huis.
1 van de ramen is een dakraam in een schuin dak.. Sinds de plaatsing van dit raam regent het binnen. Telkens als het regent dien ik een emmer onder het raam te zetten. Ik heb de plaatser gecontacteerd en hij zegt dat dit mijn probleem is en dat hij daar niets mee te maken heeft.
Volgens hem moet ik maar een dakwerker contacteren om het probleem op te lossen.
Kan ik hier iets tegen doen en wat kan ik eraan doen om dit opgelost te krijgen. Ik ga ervan uit dat als je een raam laat vervangen het normaal is dat het in die mate wordt afgewerkt dat het nadien niet binnen regent?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2016 16:24

Welk soort firma heb je hiervoor gecontracteerd? Een schrijnwerker- ramenfirma of een dakdekker? En welk soort dakraam heb je laten plaatsen? een Velux of een ander soort raam?

sloeberken

#3 , 31 mei 2016 16:26

Dat is nogal kort door de bocht van die plaatser van het dakraam, hij is verantwoordelijk voor de slechte afwerking.
Om te beginnen zal je hem in gebreke moeten stellen met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

StevenP
Topic Starter

#4 , 03 jun 2016 13:18

Bedankt voor de reactie. Het gaat over een firma die ramen plaatst. Het is een vast raam (dus geen velux). Het gaat om de vervanging van een bestaand raam. Het vorige raam was in hout en aan vervaninging toe en we hebben dit laten vervangen door een aluminium exemplaar.
Het raam sluit aan op een ander raam dat gewoon in de muur zit. Dit is tesamen vervangen. Maar het porbleem zit niet op de aansluiting van beide ramen, maar echt bovenaan het raam dat in het dak zit. waar dit grenst met de dakpannen.
Wat zijn de volgende stappen indien ik en ingebreken stelling verzend?

mjers

#5 , 03 jun 2016 13:28

Dus als ik het goed begrijp komt er water binnen tussen de reeds bestaande constructie (het dak) en de nieuwe ramen?
Dit lijkt mij overduidelijk een slechte afdichting.
U kan de installateur vervolgen op basis van de aansprakelijkheidswet. Als hij schade zou veroorzaakt hebben aan het dak tijdens de installatie dan moet hij dit herstellen.
Als er een probleem is door een gebrekkige installatie dan kan u uiteraard vervolgen op basis van de garantiewet.
In ieder geval is dit zijn probleem en niet "uw probleem".

Een in gebreke stelling via AS is de eerste stap. Geen reactie, dan zal je moeten dagvaardigen en een advocaat contacteren.

StevenP
Topic Starter

#6 , 23 jun 2016 11:44

Er was reeds een aansluiting in zink aanwezig voor de overgang tussen dakpannen en raam.
De installateur heeft het zink laten zitten en de oude raam er van onder gehaald en de nieuwe in de plaats gestoken.
Nu zegt hij dat het water aan de zink binnen komt en niet aan het raam. Nogthans was dit voorheen niet het geval.

Hij stelt nu via mail het volgende voor:
Wij zouden het ook zien zitten om ‘een onpartijdige organisatie’ te laten langskomen
om vast te stellen vanwaar de water infiltratie zou komen.
Ben ik hier iets mee? en wie betaalt dit dan? :?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2016 11:57

Die kosten zullen voor u zijn !

En hoogst waarschijnlijk zal deze man gelijk hebben, dat het water langs de zink komt, daar zou moeten afgewerkt worden ofwel met nieuwe zink of met lood wat nog altijd het beste is, of met een kunststof die het lood vervangt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

StevenP
Topic Starter

#8 , 23 jun 2016 16:18

Hoort dit dan niet standaard bij de installatie van de ramen? Ik zou veronderstellen dat ook de waterdichte afwerking hier bij hoort

Terug naar “Andere”