Beste,
Wij hebben een perceel grond gekocht die aansluit bij een nieuwe aangelegde weg.
In onze compromis werd duidelijk omschreven dat de verhaalbelastingen ten gevolge van de infrastructuur ten laste waren van de verkoper.
Op heden hebben wij van de gemeente briefwisseling ontvangen betreffende een facturatieaanvraag voor de verhaalbelastingen.
Wij hebben hen op de hoogte gebracht dat deze kosten rechtstreeks gefactureerd mogen worden aan de verkoper, zoals vermeld in onze akte.
De gemeente zegt dit echter niet te kunnen gezien zij het belastingsreglement moeten volgen, en dus de factuur op onze naam zullen opsturen.
De verkoper heeft ons verzekerd dat wij de factuur niet moeten betalen, maar aan hem mogen overhandigen.
Maar… De verkoper is gekend bij de gemeente en heeft nog enkele andere dossier openstaan. Hij wenst eerst vereffend te worden voor een vorig dossier vooraleer hij de factuur gaat betalen.
Gezien de factuur op onze naam staat, zullen wij wel de aanmaningen en eventuele intresten ontvangen.
Hoe gaan wij hier het best mee om?
Welke stappen kunnen we best nemen?
Ik hoop dat het wat duidelijk is, want het is een moeilijke situatie om uit te leggen.
Alvast bedankt voor het advies.