Verjaringstermijn op iets gedogen?

High_hills
Topic Starter

Verjaringstermijn op iets gedogen?

#1 , 28 apr 2016 14:08

Wij wonen in een halfopen bebouwing.De buurman heeft enkele jaren geleden vooraan een klein,kort muurtje geplaatst en andere klinkers gelegd.
Er is nu een duidelijke scheiding zichtbaar tussen onze eigendommen.

2 jaar geleden is de landmeter langs geweest om de scheiding aan de andere kant van ons eigendom op te meten.
Om de correcte afmetingen te kennen heeft hij vooraan het huis ook gemeten en daaruit is gebleken dat het muurtje en oprit van de buren 20 cm te ver naar ons liggen.
Ik heb er geen last van en dus stelde de landmeter voor om dit te gedogen.Er is hierover ook niets op papier gezet.

Maar onlangs vroeg ik me af of er op iets gedogen ook een verjaringstermijn zit.
Zo ja,hoe moet ik dit aanpakken?
Ik heb de buurman hierover nog niet aangesproken.
De landmeter heb ik een mail gestuurd met dezelfde vraag maar hij reageert niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 28 apr 2016 15:07

Normaal zit er daar een verjaringstermijn van 30 jaar op als ik mij niet vergis.

High_hills
Topic Starter

#3 , 29 apr 2016 12:23

Kan het zijn dat hier de verkorte,verkrijgende verjaringstermijn op zit van 10 jaar aangezien wij buren zijn?

Reclame

Terug naar “Andere”