Beste,
Mijn buurman heeft plannen om zijn woning te laten afbreken en er een appartementsblok te plaatsen. Zowel ikzelf als een aantal buren zijn de plannen op de gemeente gaan inkijken en hebben een aantal bekommernissen hieromtrent. We zouden graag samen een bezwaarschrift opstellen maar hebben allemaal het antwoord gekregen dat we geen plannen krijgen, noch foto's mogen maken van de plannen. Ook op mijn vraag om het inplantingsplan te verkrijgen volgde het antwoord dat dat niet kan. Omdat ik wat aandrong hebben ze me aangeraden om het schriftelijk aan te vragen bij de gemeentesecretaris waar men vlotjes aan toevoegde dat deze wellicht niet geneigd zou zijn hierop in te gaan omdat ze 'heel streng' zou zijn op dit vlak. Mij lijkt het toch echter eerder iets dat door wat bepaald wordt dan wel op basis van het al dan niet streng zijn van een ambtenaar?!
Ik wil dat dus gerust schriftelijk aanvragen als dat zo hoort, maar wil toch even via deze weg trachten te weten te komen hoe het nu precies zit. Is de gemeente verplicht om plannen van een te bouwen woningcomplex te kopiëren wanneer we hier als buren naar vragen en zo ja, hoe pak ik dit dan best aan?
Alvast bedankt!
Hilde