Ophoging terrein

jerre09
Topic Starter

Ophoging terrein

#1 , 19 apr 2016 15:10

Bij de bouwaanvraag van zijn woning heeft mijn buur de terreinprofielen voor- en na niet aangegeven in zijn aanvraag waardoor het volgens de gemeente voor hen niet mogelijk was te zien dat een ophoging van het terrein ging gebeuren. Ik ben mss een beetje naïef geweest door de gemeente te volgen toen ze me vertelden dat het terrein niet ging opgehoogd worden maar ondertussen kijk ik mooi tegen een terrein dat 30cm hoger ligt dan mijn terrein.

Klacht hiertegen indienen lukt niet meer omdat de politie zich baseert op de terreinprofielen bij de bouwaanvraag en er voor hun dus geen overtreding is.

Heb ik op dit moment nog opties om hiertegen in te gaan op basis van de "vergeten" voor- en na profielen of heb ik gewoon pech en zal ik ermee moeten leren leven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2016 15:30

Als de gemeente dit niet kan zien, is er ook geen vergunning voor een ophoging toegekend.

1. Hoeveel is het terrein opgehoogd?
2. Is de water afvloeiing van uw terrein hierdoor veranderd?
3. Komt er waterafvloeiing van uw buur nu over uw terrein terwijl dit vroeger niet was?

Indien het antwoord op vraag 1 meer is dan 50 cm of het antwoord op vraag 2 of 3 ja is, dan is de ophoging vergunningsplichtig.
Indien de totale oppervlakte van de ophoging aanzien wordt als "groot", dan is de ophoging ook vergunningsplichtig, maar de wetgeving definieert niet wat "groot" is (of "aanmerkelijk").

Reclame

Terug naar “Andere”