aanpassen huur landbouwgrond(weide)

mamiere
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: middelkerke

aanpassen huur landbouwgrond(weide)

#1 , 30 nov 2007 20:33

Hallo , kan iemand mij zeggen hoe de huur van een weide aangepast wordt? Wij (5 p.) hebben ooit een weide ge-erfd die verhuurd wordt en nu komt de huurder zeggen dat de huuraanpassing niet correkt gebeurt.
Wij hebben er geen benul van hoe dit moet ? Geindexeerd kadastraal of niet geindexeerd kadastraal maal ???. Kan iemand ons helpen want wij hebben ons al rot gezocht op internet maar vinden niet echt een antwoord?
Hartelijk dank voor jullie hulp. Mamiere.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 02 dec 2007 10:35

“Art.2.§ 1. Voor de in pacht gegeven gronden stemmen de maximaal toegelaten pachtprijzen overeen met hun kadastraal inkomen, waarop een coëfficiënt wordt toegepast.Binnen een jaar na de inwerkingtreding van deze wet stellen de provinciale commissies* die coëfficiënt vast voor elke landbouwstreek van hun provincie...”(4 NOVEMBER 1969. - Wet tot beperking van de pachtprijzen).

*Zie hiervoor : Belgisch Staatsblad van 15 december 2004 in http://just.fgov.be > Barema’s (pagina 84545).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

mamiere
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: middelkerke

#3 , 02 dec 2007 12:50

Hartelijk dank voor de informatie , ik ben al heel wat meer te weten gekomen , maar nog niet alles , ik vind het staatsblad online niet zo evident om iets te zoeken, maar ja , ik kom er wel uit , nogmaals bedankt!

Reclame

Terug naar “Andere”