woning opsplitsen voor verkoop

Geena
Topic Starter

woning opsplitsen voor verkoop

#1 , 06 mar 2016 11:47

Allen,

Onlangs erfde ik de ouderlijk woning. Deze bestaat uit een grote woonst waar een grote garage werd aangebouwd. Mijn vader verbouwde deze garage destijds naar een kleine woonst met 1 slpk. Er werden alle nutsvoorzieningen aangelegd en er werd tevens door de gemeente een huisnummer toegekend. (de bedoeling hiervan was dat mijn broer hier zou komen wonen na zijn scheiding). Momenteel zijn beide woningen verhuurd.

Nu zou ik deze 2 woningen apart willen verkopen, maar er is slechts 1 akte en een kadastraal inkomen voor deze 2 woningen.

Wat moet ik doen om deze 2 woningen toch apart te verkopen?

Dank voor uw reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2016 12:17

De splitsing aanvragen aan de gemeente en kadaster

giserke

#3 , 08 mar 2016 14:16

U zal eerst de stedenbouwkundige voorschriften en de verkavelingsvoorschriften meoten opvragen bij de gemeente.
Vervolgens zal U een verkavelingsvergunning moeten aanvragen. Hiervoor stel je een landmeter aan. Want je moet ook een PV van opmeting laten opmaken voor de akte bij de notaris.
Eenst je die vergunning hebt, zal je uw akte moeten laten opsplitsen bij de notaris.

Reclame

Terug naar “Andere”