Werken gemeente oprit/voortuin

Denker
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Werken gemeente oprit/voortuin

#1 , 05 mar 2016 02:14

Momenteel zijn er werken van de gemeente voor nieuwe voetpaden in onze straat aan de gang.

Losstaand van het feit dat dit niet noodzakelijk is en er daardoor dan ook minder waterdoorlating zal zijn wordt het voetpad verbreed om er een kleine "groene" strook bij te plaatsen. Daardoor wordt er een heel stuk van de huidige opritten weggenomen. De gemeente heeft dit tientallen jaren verwaarloost en de bewoners moesten dit zelf maar onderhouden. De meeste hebben dit uiteraard opgevuld met stenen om met de wagen makkelijk uit de garage te kunnen rijden.

Nu de vraag.
Het betreft een rijwoning en volgens onze plannen zijn 6 meters voor ons huis nog onze eigendom.
Nu hebben ze bij de werken reeds al onze stenen weggenomen tot minder dan die 6m. (gemeten met laserafstandsmeter)
Mogen ze zomaar teveel van onze stenen en grond wegnemen? Wat kunnen we hier eventueel aan doen?

Volgens hen staat het huis dan teveel naar voor. Het betreft een rijwoning (huis staat gelijk met alle buren) en ik heb de tuin ook opgemeten en deze afmetingen kloppen ook met de plannen.

Bijkomend feit is dat ze nu ook willen dat de mensen maar maximum 1/3 verharde oprit behouden. Volgens onze akte was is maar verplicht 1/3 groen (dus 2/3 verhard). Dit mag dan toch ook een stuk onder de wagen zijn zolang de totale oppervlakte maar 1/3 groen blijft?

Ondanks ik zelf een regenput heb gestoken (niet verplicht en op eigen kosten) wil ik zelfs nog waterdoorlatende stenen plaatsen om het excuus van waterdoorsijpeling te counteren.
Wij hebben 1 gargage dus 2 wagen naast elkaar op de oprit staan wat dan ook niet meer zou mogen.
Volgens de regels zou het verharden van de oprit voor een garage en de toegang tot de woning altijd toch verhard mogen zijn? De 2de wagen staat altijd voor de deur (toegang) van de woning zou dit dan alsnog mogen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding