bouwaanvraag

vif
Topic Starter

bouwaanvraag

#1 , 18 feb 2016 09:32

ik heb een broodjeszaak, en het pand naast mijn zaak is verkocht. Het gaat om een winkelpand, dat echter al een tijdje leegstond, en moeilijk verkocht geraakte. Er hangt nu een aanvraag tot bouwaanvraag uit. Ik ben het dossier gaan inkijken. Men gaat het pand afbreken. In het dossier staat dat er sprake is van afbraak van een "huis" terwijl het hier om een winkelpand met woonst gaat. Is dat wel correct?
Men wil er een nieuwbouw opzetten met vier kleine appartementen. 1 op de benedenverdieping, 2 op het eerste, en 1in het dak. Er is slechts sprake van 1 garage. Is het toegelaten om vier woongelegenheden te bouwen zonder voldoende voorzieningen zoals carport, garage of ander parkeergelegenheid? De bouw van de garage neemt ook nog parkeergelegenheid aan de straatkant weg, terwijl er hier al een erg nijpend tekort is aan parkeerplaatsen.
vif

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2016 09:40

Hangt af van gemeente tot gemeente. Soms kan met een eenmalige boete het ontbreken van een garage afgekocht worden. Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan. En of ze nu een "huis" of een " handelshuis " afbreken speelt geen enkele rol.

Reclame

Terug naar “Andere”