Op wat baseer je eigenlijk deze info?
Dat er geen scheidingsmuur is baseer ik op het feit dat TS zegt in zijn openingspost dat het geen half-open bebouwing is. Ik meen daaruit te mogen opmaken dat er geen aanpalende woning is en dat zijn buren dus of een open bebouwing of half-open bebouwing, met aanbouw aan andere buur hebben. Ik geef toe dat dit niet 100% zeker is.
De rest komt uit de jouw aangehaald link.
De meldingsplicht geldt enkel voor aangebouwde bijgebouwen die
1. niet hoger zijn dan 4 meter, gemeten vanaf de grond
2. de functie van de woning en het aantal woongelegenheden niet wijzigen
3. in de zijtuin minstens 3 meter van de perceelsgrens blijven
4. in de achtertuin minstens 2 meter van de perceelsgrens blijven
5. tegen een aanpalend gebouw gebouwd, mogen ze tot op de perceelsgrens reiken, voor zover de bestaande scheidingsmuur niet gewijzigd wordt. De bouwdiepte van het bijgebouw mag de bouwdiepte van het aanpalend gebouw niet overschrijden.
1. Weten we natuurlijk niet, maar laat ons aannemen dat dit in orde is.
2. ok
3. Twijfelgeval, is dit een zijtuin?
4. Niet van toepassing
5. Niet van toepassing in dit geval, maar wel exact jouw voorbeeld. Let vooral op de laatste zin.
De hier aangehaalde regelgeving voor uitbreiding is gebaseerd op de huidige bouwvoorschriften, de woning van de TS is dat duidelijk niet. Momenteel een open bebouwing zetten op de scheiding krijg je nooit vergund. Daarom dat ik ook aanhaal dat dit geen standaard situatie is die in de standaard regeltjes past.
Ik wil best mijn basiskennis uitbreiden. Waarop baseer jij je dat TS hier simpelweg tot tegen de erfgrens mag bouwen?
Gezien de specifieke situatie zou ik de TS enkel aanraden om inlichtingen in te winnen bij stedenbouw.