Andere architect voor regularisatie?

bobdeknauwer
Topic Starter

Andere architect voor regularisatie?

#1 , 25 jan 2016 16:14

Beste,

We willen een aanvraag tot regularisatie van onze bouwvergunning aanvragen.
Nu vraagt de architect plots 3 x het bedrag van de indiening van de originele bouwvergunning, vooraf heb ik trouwens nooit een offerte verkregen en vertrouwde hem vroeger op zich wel.Ik ben niet de enige waarbij hij dit lapt, een andere man: vast bedrag afgesproken nu x 2, maar zo te horen heeft hij een nieuwe minnares en die kost blijkbaar heel wat geld. De architect in kwestie is ook een echte 'kloefkapper', doet niets, leeft zijn afspraken niet na & niet bereikbaar langs geen enkele weg).

Mijn vraag is nu, kunnen we een ander architect inschakelen? Iemand een richtprijs? We hebben de plannen, de architect hoefde eigenlijk niets te doen enkel zijn handtekening zetten.

Maar mogen we dit of vallen de (originele) plannen onder het 'eigendomsrecht' of dergelijke van die architect? In principe heb ik wel genoeg gronden om voor een andere architect te kiezen: geen opvolging, bepaalde zaken werden anders gebouwd maar kwam toch niet ter plekke, nog andere zaken zoals wel EPB startverklaring indienen maar nadien niks meer. Ik heb hem verzocht om dit in te dienen maar 'nada'.

Iemand advies?

Groeten,

Bob

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2016 16:42

Mag niet. De originele architect heeft het eigendomsrecht op zijn plannen.
Indien je van architect wil veranderen, zal die een volledig nieuw ontwerp terug van nul af aan moeten beginnen.

Reclame

Terug naar “Andere”