Onzichtbare bouwovertreding

FransD
Topic Starter

Onzichtbare bouwovertreding

#1 , 14 jan 2016 02:15

beste,

ik zit met volgend probleem

ik heb een ingesloten grond met een erfdienstbaarheidweg, overgang en uitweg;

nu willen we daar nutsleidingen onder leggen , maar...wat merk ik:

een instelling heeft een tunnel onder die erfdienstbaarheidsweg gelegd (1966)
- zonder dat er door de gemeente een vergunning is afgeleverd (misleiding, bedrog, list, medeplichtigheid, machtsmisbruik)
- zonder dat ik er iets van wist, de tunnel is ook onzichtbaar (wegens onder de grond)
- ik heb dat pas enkele maanden geleden geconstateerd met het opmaken van het SBA II

wat zegt de wet in dit geval?

gaat het hier over valse verklaringen, een bouwmisdrijf, andere?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jan 2016 09:56

Waarvoor dient die tunnel en over welke "instelling" gaat het?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2016 12:40

Zo werd er ook tijden wereldoorlog 2 een tunnel aangelegd tussen de bunker van het hoofdkwartier van de Duitsers in het stadspark van Antwerpen, richting Dekeyserle. Zouden die bouwtoelting gevraagd hebben?
Heb er destijds een deel van moeten laten afbreken om een vateninlaat aan een Horecapand te maken .
Stadsbestuur wist toen zelfs niet dat die daar lag

Reclame

k.b.

#4 , 14 jan 2016 12:51

http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Be ... ingvergund

Dus indien het gewestplan pas in werking is getreden na 1966 dan zou deze constructie als "vergund" aanzien worden ...

Wat moeten we ons voorstellen bij "een tunnel" ... en heb je hierover al kontakt gehad met "de instelling" ... Is deze nog in gebruik ? af gaat het om een technische koker ...

k.b.

Terug naar “Andere”