verbouwingen bij de buren

gonneke001
Topic Starter

verbouwingen bij de buren

#1 , 06 jan 2016 18:10

Na de verbouwingswerken bij de buren hebben we gezien dat ze volgens ons verscheidene bouwovertredingen begaan hebben. Kunnen we ergens de verbouwingsplannen gaan inkijken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 06 jan 2016 18:36

Ja dat kan, op de gemeente.

roharro

#3 , 06 jan 2016 18:43

Werd u, als naaste buur, niet de mogelijkheid gegeven voorafgaand de plannnen te bekijken en omerkingen te aken?
Dat is de normale procedure + aanplakking.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

gonneke001
Topic Starter

#4 , 07 jan 2016 06:30

we mochten de plannen idd gaan inkijken, maar omdat ik niet de vervelende buur wou zijn dacht ik dat alles wel volgens de wet zou lopen en heb ik dat niet gedaan. In de brief die ik daarvoor kreeg stond dat ze voor- en achteraan dakkapellen gingen plaatsen, wat een volledige verdieping geworden is en de afdichtingen naar mijn dak toe zijn ook niet volgens de regels van de kunst. Wat me doet vrezen voor wateroverlast bij hevige regen of eventuele ophoping van sneeuw. En ja .. ik ben dom en te goed van vertrouwen geweest waardoor er nu die problemen zijn :(

roharro

#5 , 07 jan 2016 10:04

U hebt waarschijnlijk de kans gemist.....
indien er technische mankementen zijn waardoor u schade lijdt kan u daar nog steeds vervetring voor eisen bij uw buur.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jan 2016 10:52

...kan u daar nog steeds vervetring voor eisen...
Het is waarschijnlijk een typo, maar ik heb geen idee wat "vervetring" dan wél zou moeten zijn :wink: .

Moesten de buren nu echter hun werken uitgevoerd hebben en die zijn niet in overeenstemming met de plannen die ze ter goedkeuring binnengebracht hebben, dan denk ik dat de topic starter hier weldegelijk kan tegen protesteren. Als de werken wel overeenkomen met de plannen, kan hij nu niet veel meer doen. Maar zoals gezegd: als het huis van de buren bij regen / sneeuw voor waterinsijpeling zou zorgen bij de topic starter, kan hij dit wel verhalen op de buur, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#7 , 07 jan 2016 11:06

"verbetering"

Terug naar “Andere”