Absurd hoge kosten voor rioleringswerken verkaveling

SimonT
Topic Starter

Absurd hoge kosten voor rioleringswerken verkaveling

#1 , 12 nov 2015 13:25

Ik ben samen met mijn ouders bezig een stuk van hun eigendom te verkavelen en één van deze verkavelingen aan mij te schenken (het gaat om 2 bouwgronden). Nu zijn hier uiteraard wat kosten aan verbonden zoals onder andere een tussenkomst van de kosten aan Iverlek voor hoogspanning en tv... op zich allemaal heel begrijpelijk. Maar een andere voorwaarde stelt dat wij een vlotte 24.000 euro moeten overmaken aan de gemeente (in dit geval Haacht) bestemd voor de aanleg van ontbrekende infrastructuur namelijk riolering. Er wordt verder nog gespecificeerd dat dit gaat over toekomstige aanleg van de ontbrekende rioolinfrastructuur. En ze gaan zelfs nog verder met te zeggen dat ik met deze betaling geen rechten kan scheppen om een huisaansluiting op de rioolinfrastructuur te eisen.
Graag had ik van mensen met wat kennis van zaken geweten of het de moeite is om hier verder juridisch advies over in te winnen en/of een advocaat voor in te huren. Of ben ik gewoon naïef en moet ik er mij als brave burger er bij neerleggen dat de gemeente kan vragen wat ze willen...

Alvast bedankt,
S

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 15 nov 2015 12:15

Haacht rekent bij verkavelingen langs bestaande wegen een retributie aan voor toekomstige rioleringswerken. Blijkbaar 385€/m en 820€/lot.

Zie : http://haacht.be/Download.aspx?ID=2868

Als je een stuk bouwgrond in een verkaveling koopt betaal je dat ook doch dan als deel van de m2 prijs zodat het zo niet opvalt.

Reclame

Terug naar “Andere”